شناسه خبر:33937
1399/9/30 09:50:39

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: با پیگیری‌های گروه مدیریتی دانشگاه، یک دستگاه اکسیژن ساز 600 لیتری بااعتباری نزدیک به 20 میلیارد ریال خریداری و تحویل بیمارستان امام خمینی (ره) سنقر شد.

تورج شیرزادیان روز شنبه گفت: با بهره‌برداری از این دستگاه در روزهای آینده، ظرفیت تولید اکسیژن در این بیمارستان به نزدیک هزار لیتر در دقیقه خواهد رسید و ان‌شاالله نگرانی برای تأمین اکسیژن بیماران این شهرستان نخواهیم داشت.

وی گفت: با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های حوزه‌های ذی‌ربط دانشگاه، از ابتدای پاندمی کرونا تاکنون، 15 دستگاه اکسیژن ساز مرکزی، یک دستگاه مخزن اکسیژن مایع کرایوژنیک 20 هزار لیتری، بیش از هزار سیلندر اکسیژن 40 و 50 لیتری و به همین تعداد فلومتر، مانومتر و سایر ملحقات این عنصر برای مراکز درمانی تابعه دانشگاه خریداری‌شده است.

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه افزود: به لطف خداوند ما کمترین چالش تأمین اکسیژن را حتی در اوج این همه‌گیری در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داشته‌ایم، درحالی‌که بسیاری از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های کشور، در این‌خصوص با بحران مواجه شدند.

شیرزادیان اظهار کرد: این عملکرد مؤثر با همکاری مشترک و همت جمعی مدیران دانشگاه؛ رئیس و معاونین غذا و دارو، توسعه، درمان و مدیریت‌های تجهیزات پزشکی، بودجه و درمان دانشگاه محقق شده است.

282 بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با بستری شدن 57 نفر و ترخیص 67 نفر در 24 ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مربوط به ویروس کرونا به 282 نفر رسید.

مهدی محمدی افزود: در 24 ساعت گذشته چهار نفر دیگر هم براثر ابتلا به کرونا در استان جان باختند که این فوتی‌ها شامل 2 نفر در شهرستان کرمانشاه و در شهرستان‌های کنگاور و اسلام‌آباد غرب هم هرکدام یک نفر بوده است.

وی ادامه داد: با فوت این چهار نفر، مجموع جان‌باختگان مربوط به ویروس کرونا در استان کرمانشاه به هزار و 398 نفر رسید.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در 24 ساعت گذشته 13 مورد بیمار مثبت بستری و 19 بیمار مثبت سرپایی در سطح استان شناسایی شدند.

شناسه خبر 33937