شناسه خبر:33940
1399/9/30 09:55:43

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر فرودگاه شهدای شهرستان خرم‌آباد گفت: زیرساخت‌های لازم برای همکاری این مجموعه با بخش خصوصی به‌منظور رونق حمل‌و نقل و گردشگری هوایی استان ایجاد شده‌است.

علی کاملی در بازدید نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران از فرودگاه شهدای خرم‌آباد افزود: تلاش خود را برای توسعه این مجموعه به‌کار گرفته‌ایم چراکه ورود بخش خصوصی می‌تواند موجب رونق بیشتر فرودگاه شود.

وی ادامه داد: نخستین جشنواره هوانوردی غرب کشور نیز قرار بود تابستان امسال در خرم‌آباد برگزار شود که به‌دلیل شیوع کرونا لغو شد اما به‌هر‌حال این امر نشان‌می‌دهد فرودگاه، زیرساخت و استاندارد‌های مناسبی برای فعالیت‌های جانبی هوانوردی از جمله ورزش‌های هوایی دارد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز ضمن تقدیر از اقدامات یک‌سال اخیر مدیریت فرودگاه خرم‌آباد در افزایش و ساماندهی تعداد پروازها گفت: دعوت از سرمایه گذاران بخش‌خصوصی جهت راه‌اندازی کارگو (خدمات ارسال بارهای تجاری با هواپیما) در این مجموعه ضروری است.

حسین سلاح ورزی ادامه داد: معرفی ظرفیت‌های فرودگاه جهت ارائه به‌بخش خصوصی، بهره‌برداری مناسب از امکانات و تجهیزات موجود و زیباسازی محیط فرودگاه نیز به‌خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین اظهار کرد: بسته‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جهت راه‌اندازی کارگو در راستای صادرات محصولات‌باغی، کشاورزی، دامی و صنعتی استان و برنامه‌های رونق گردشگری به‌زودی ارائه خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان لرستان همچنین تصریح کرد: از فعالان بخش خصوصی استان و کشور برای ارائه پیشنهادها و طرح‌های توجیهی مشارکتی در این زمینه استقبال می‌شود.

فرودگاه خرم آباد جز فرودگاه‌های برتر کشور است که پروازهای این مرکز در حال حاضر تنها در مسیر تهران - خرم آباد و بالعکس توسط شرکت‌های هواپیمایی ماهان و ایران ایر انجام می‌شود.

شناسه خبر 33940