شناسه خبر:33991
1399/10/1 10:10:42

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اسدآباد از سامان‌دهی و شناسنامه‌دار شدن وانت‌بارهای این شهرستان خبر داد.

حمزه عبدکوند یکشنبه 30 آذرماه در ستاد تنظیم بازار شهرستان اسدآباد با اشاره به تعیین تکلیف سامان‌دهی وانت‌بارهای شهرستان، اظهار کرد: در راستای سامان‌دهی وانت‌بارها با همکاری شهرداری و دستگاه‌های مرتبط هرچه سریع‌تر باید پنج نقطه از شهر برای این امر جانمایی شود و با شناسایی وانت‌بارها کلیه آن‌ها شناسنامه‌دار و دارای مجوز شده و به این نقاط جانمایی‌شده هدایت شوند.

وی افزود: درصورت تخطی وانت‌بارها از این امر با اعمال قانون، آن‌هایی که تابع این قانون نباشند، توسط راهنمایی و رانندگی جریمه و حتی با مجوز لازم توقیف و به پارکینگ هدایت خواهند شد؛ چراکه وضعیت موجود موجب نارضایتی بالایی از وانت‌بارها توسط مردم شده است و این موضوع باید تعیین تکلیف شود.

عبدکوند در ادامه با اشاره به سامانه جامع انبارها، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند به اطلاع واحدهای صنفی، صنعتی، کشاورزی، معدنی، تجاری و غیره خود برسانند و واحدهای فوق نیز باید نسبت به ثبت‌نام فهرست کالاهای موجودی انبار خود در سامانه جامع انبارها اقدام کنند تا در بازرسی‌ها دچار مشکل نشوند.

وی همچنین با تأکید بر برآورد اعلام نیاز میوه شب عید با هم‌فکری اتاق اصناف، تعاون روستایی و جهاد کشاورزی، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از هرگونه مشکل در تأمین میوه شب عید، تعاون روستایی شهرستان با هماهنگی‌های لازم و برآوردهای انجام‌شده دستگاه‌های مرتبط به‌عنوان مباشر خرید میوه شب عید امسال می‌تواند معرفی شود.

ضرورت لزوم الصاق برچسب روی اجناس و کالاهای بازار، تشدید بازرسی‌ها و پیگیری تأمین کالاهای اساسی ایام پیش رو و شب عید از دیگر مواردی بود که عبدکوند به آن‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به شب یلدا و محدودیت‌های کرونایی نظارت ویژه بازار شهرستان امروز تشدید یافته و به‌جز گروه شغلی یک، مابقی گروه‌های شغلی بعد از ساعت 18 تعطیل بوده و فعالیتشان ممنوع است، درصورت مشاهده هرگونه موردی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط واحد مورد نظر پلمب شده و این تعطیلی تا دوهفته به قوت خود باقی خواهد بود.

شناسه خبر 33991