شناسه خبر:34016
1399/10/1 11:03:44
حاشیه‌های تمام‌نشدنی لیگ برتر کشتی فرنگی

تیم کردستان از درون و بیرون ضربه خورد

سپهرغرب، گروه ورزشی: هادی سجادی‌پناه سرپرست صبانور استان کردستان گفت: عدم حمایت و پیگیری‌های مسئولان استانی باعث حذف و ضلم در حق این تیم شده است.

لیگ برتر کشتی فرنگی در حالی با قهرمانی بازار بزرگ تهران به پایان رسید که عملکرد صبانور در دور برگشت مرحله گروهی این مسابقات، تحسین کارشناسان را در برداشت.

نکته قابل توجه در دور برگشت این مسابقات ناداوری در حق تیم صبانور بود که سر و صدای زیادی به پا کرد اما فدراسیون کشتی خیلی راحت این ناداوری را تأیید و حکم به حذف نماینده شایسته استان کرد.

هادی سجادی‌پناه، سرپرست تیم صبانور استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره حضور در لیگ برتر گفت: لیگ برتر کشتی فرنگی در سال‌جاری با تمام فراز و فرودهایش به پایان رسید، ارزیابی بنده از لیگ مثبت بود و کشتی‌گیران جوان متعددی دیده شدند و از لحاظ مالی خیلی از این عزیزان منتفع شدند که انگیزه‌ای مضاعف برای آنها بود که با قدرت و پشتکار بیشتر به ادامه تمرینات بپردازند.

وی درباره حذف تیم کشی استان کردستان به دلیل ناداوری مسابقات توضیح داد: واقعیت این است که کشتی کردستان هم از درون و هم از بیرون ضربه می‌خورد، بی کسی کردستان در این رقابت‌ها و پیگیری‌ها جهت احقاق حق به چشم می‌آمد، تیم ما نتایج قابل خوبی در رقابت‌ها کسب کرد و زنگ خطر را برای تمامی رقبا به صدا درآورده بود و این مهم باعث شده بود که تیم‌ها در برابر کشتی‌گیران کردستانی حساسیت خاصی به خرج دهند و با تمام قوا در برابر ما حاضر شوند و تمام عوامل را سرهم کنند تا به پیروزی برسند از تطمیع ورزشکار گرفته تا رایزنی‌های پنهانی و پشت پرده و استفاده از رانت.

سجادی‌پناه بیان کرد: در دور برگشت رقابت‌ها حساسیت دیدار تیم صبا نور و دانشگاه آزاد برای کسب مقام دوم تیمی و صعود از گروه به مرحله پایانی مسابقات به اوج خود رسید و ما در مجموع مسابقات از تیم حریف جلو بودیم؛ در وزن 97کیلوگرم رقابت بین هادی ساروی ملی پوش تیم در برابر حریف در ثانیه‌های پایانی یک امتیاز کشتی گیر ما را ندادند به ظن اینکه وقت به پایان رسیده بعد از اعتراضات فراوان و بازبینی فیلم مسابقات از زوایای مختلف هیئت ژوری مستأصل شد که ثانیه‌های پایانی توسط امکانات حاضر در سالن ثبت نشده و رأی سه داور پیکار را تأیید نکردند و طبق قانون برگزاری مسابقات و داوری فیلا در چنین شرایطی باید رأی و نظر داوران مسابقه را لحاظ می‌کردند اما در روز روشن حق را به تیم متمول و ذی نفوذ دانشگاه آزاد دادند.

وی مدعی شد: در وقفه‌ای که بخاطر اعتراض عوامل تیم صبا نور پیش آمد فیلم مسابقه توسط برنامه دایره طلایی بررسی و از تایم اسکوربرد که یک ثانیه مانده بود شات گرفتند و به گوشی بنده فرستادند و همین عکس را به سرپرست مسابقات، رئیس سازمان لیگ و هیئت ژوری و داوران حاضر در سالن و شخص رئیس محترم فدراسیون نشان دادیم و تازه به اشتباه خود پی برده و اعتراف کردند که نوش دارو بعد از مرگ سهراب بود و بدین ترتیب تمام آمال و آرزوهای تیم صبانور و خطه پهلوان خیز کردستان را به باد دادند.

سرپرست تیم صبانور استان کردستان عنوان کرد: نقطه قوت تیم ما آقای خیرآبادی است که خود سرمایه ملی محسوب می‌شود و سال‌های سال باید خون دل خورد تا چنین سرمایه‌هایی در ورزش کردستان ظهور کند، در کنار این‌ها کادر فنی منسجم و زحتمتکش بودند، واقعیتش لیگ شرایط خودش را دارد و چون مسائل مالی در آن پر رنگ است شاهد بعضی بی‌تعهدی‌ها و بی‌اخلاقی‌ها که زیبنده ورزش کشتی نیست، هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پهلوان یعنی کسی که در بزنگاه حساس از خود بگذرد و به داد شهر و دیارش کردستان سرفراز بشتابد، در طول تاریخ کسانی که از خوگذشتگی به خرج داده‌اند در تاریخ آن دیار جاودانه مانده و به نیکی از آنها یاد می‌کنند، سؤال اینجاست آیا مهمتر از سربلندی نام کردستان برای ما خواسته دیگری وجود دارد، قطعاً خیر.

سجادی‌پناه اظهار کرد: در کل تجارب زیادی از لیگ بدست آوردیم و این تجربه را با قید حیات در آینده چراغ راه قرار داده و یقیناً در آینده شاهد موفقیت‌های بیشتر در میادین مختلف می‌شویم.

وی به قرارداد ناچیز کشتی‌گیران کردستانی اشاره و افزود: تنها منبع درآمد کشتی‌گیران از طریق قراردادها در لیگ است که خوشبختانه با ورود شرکت صبا نور جهت اسپانسری و حمایت مالی تیم بچه‌های ما مبالغ قرارداد خود را کامل گرفتند و از این بابت اظهار رضایت کردند، خوشحالیم که بعد از سال‌های زیاد یک اسپانسر جرأت کرده و بخاطر شخصیت ورزشی و حرفه‌ای دکتر خیرآبادی در ورزش سرمایه گذاری می‌کند اما سؤال اینجاست آیا با این حق خوری‌ها و حاشیه‌های که به دنبال دارد دیگر دل به دریا می‌زند و از ورزش حمایت می‌کند؟

سرپرست تیم صبانور استان کردستان تصریح کرد: آیا مسئولان استانی و مدیران به میز چسبیده که خود را به خواب غفلت زده‌اند می‌آیند و پا جای پای چنین اسپانسرها و مشوق‌هایی در ورزش بگذارند؟ چطور می‌شود در سایر استان‌ها تیم‌های ورزشی به‌نام صنایع مختلف و ارگان‌های متعدد در لیگ یک و لیگ برتر فعالیت دارند اما در کردستان حضور کمرنگ است.

شناسه خبر 34016