شناسه خبر:34057
1399/10/2 11:15:28
امام‌جمعه شهرستان تویسرکان:

درخت‌کاری در اسلام از کارهای مقدس است

سپهرغرب، گروه خبر: امام‌جمعه شهرستان تویسرکان درخت‌کاری در اسلام را از کارهای مقدس و با ارزش برشمرد و گفت: شهرستان سرسبز تویسرکان با توجه به شرایط آب‌وهوایی، زمینه توسعه فضای سبز و درخت‌کاری را دارد؛ غرس نهال با هدف افزایش سرانه پوشش فضای سبز در اولویت برنامه‌های منابع طبیعی و مسئولین شهرستان قرار گیرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، حجت‎الاسلام مرتضی موحدی با رئیس و کارکنان منابع طبیعی این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امام‌جمعه شهرستان تویسرکان ابتدا با تبریک ولادت حضرت زینب (س) از زحمات کارکنان منابع طبیعی در حفظ و حراست از اراضی ملی شهرستان تشکر کرد و گفت: اداره منابع طبیعی از ادارات برتر شهرستان به‌شمار می‌آید و طبق فرموده مقام معظم رهبری برای نهادینه کردن فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی باید تلاش مضاعفی داشته باشیم و کوشش بیشتری صورت گیرد و مردم اهمیت و ارزش‌های بالای منابع طبیعی را بدانند.

      کاشت درخت مقدس است

حجت‌الاسلام موحدی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام همواره بر اهمیت کاشت درخت مثمر تأکید کرده است، ابراز کرد: درخت مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیباترین و پُرثمرترین نعمت‌های بیکران خداوند است که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می‌کند.

موحدی گفت: همه ما باید در جهت توسعه فضای سبز و افزایش فرهنگ درخت‌کاری در جامعه و همچنین حفظ و نگهداری آن اهتمام جدی داشته باشیم.

امام‌جمعه تویسرکان اظهار کرد: کاشت نهال توسط همه افراد جامعه زمینه لازم جهت هوای پاک و همچنین طراوات و شادابی را برای انسان فراهم خواهد کرد که در آیات قرآن کریم و روایات بسیاری نیز اهمیت و جایگاه آن در زندگی انسان بیان شده است.

حجت‌الاسلام موحدی درخت‌کاری در اسلام را از کارهای مقدس و با ارزش برشمرد و گفت: شهرستان سرسبز تویسرکان با توجه به شرایط آب‌وهوایی، زمینه توسعه فضای سبز و درخت‌کاری را دارد و غرس نهال با هدف افزایش سرانه پوشش فضای سبز در اولویت برنامه‌های منابع طبیعی و مسئولین شهرستان قرار گیرد.

وی به حدیثی از حضرت رسول اکرم (ص) که فرمودند «هروقت عمر جهان به آخر رسیده، هرگاه قیامت بخواهد قیام کند و عالم بخواهد منقرض شود و در دست یکی از شما نهال درختی باشد، چنانچه به قدر کاشتن آن فرصت بود، باید آن را بکارد و از فرصت باقی‌مانده استفاده کند»، اشاره کرد.

حجت‌الاسلام موحدی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، یادآور شد: در این شرایط اجتماعی باید از پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و همه مجاهدین عرصه سلامت که برای سلامتی جامعه به‌ویژه در شهرستان‌های تویسرکان ایثار می‌کنند، تقدیر کنم.

وی ضمن ابراز تأسف از تصرفات غیر قانونی اراضی ملی، بیان کرد: باید در زمینه جلوگیری و برخورد با متخلفین عرصه‌های منابع طبیعی تلاش بیشتری صورت گیرد و طبق قانون با افراد سودجو و فرصت‌طلب برخورد شود.

موحدی حل‌وفصل مشکلات مردم را یکی دیگر از مسئولیت‌های مهم مسئولین برشمرد و گفت: مردم نقش مؤثری در حفظ و توسعه منابع طبیعی دارند، همواره سعی کنید با مردم تعامل داشته باشید و مشکلات آنان و منابع طبیعی را به‌سرعت مرتفع کنید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تویسرکان نیز ضمن قدردانی از حضور و توجه امام‌جمعه، رهنمودهای وی را در راهبرد اهداف منابع طبیعی ضروری دانست و گزارش عملکرد یک‌ساله اداره را ارائه و اظهار کرد: کارکنان و نیروهای پاسگاه ویژه حفاظتی منابع طبیعی تمام تلاش خود را در حفظ و حراست از اراضی ملی انجام خواهند داد و همواره جلب رضایت ارباب رجوع از برنامه‌های محوری ما است.

وی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه، گفت: در بخش جنگل، مرتع و اجرای طرح‌های آبخیزداری طی سال‌های اخیر اقدامات مؤثری برای حفظ آب‌وخاک شهرستان صورت گرفته و بهبود و رونق تولیدات کشاورزی از اهداف اجرای طرح‌های منابع طبیعی است.

شناسه خبر 34057