شناسه خبر:34075
1399/10/2 11:44:31

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان گفت: برای اصلاح الگوی مصرف و حمایت از مشترکان خانگی کم‌مصرف تاکنون 88 هزار مشترک این استان مشمول معافیت‌های طرح برق امید شدند.

فریدون خودنیا با اشاره به اینکه در این طرح مشترکان به سه دسته «کم‌مصرف؛ خوش‌مصرف و پر‌مصرف» تفکیک می‌شوند، اضافه کرد: برای هر‌دسته از مشترکان، براساس مصوبه هیئت وزیران، الگوی مصرف تعیین شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای کامل این طرح، تعداد مشترکان پرمصرف به میزان 10درصد کاهش می‌یابد، بیان کرد: انتظار می‌رود با اصلاح میزان مصرف مشترکان خوش‌مصرف به تعداد مشترکان کم‌مصرف اضافه شده و با این وضعیت، میزان مصرف برق مشترکان خانگی کاهش یابد تا در مصرف انرژی صرفه جویی شده در بخش مولد به‌کار گرفته شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: در این راستا از دو طریق تشویق و ترغیب و نصب سلول‌های خورشیدی توسط مشترکان استفاده می‌شود.

خودنیا یادآور شد: با استفاده از زیرسـاخت قـبض سبز و ارسال پیامک، به مشترکین اطلاع‌رسانی می‌شود که جزء کدام دسته از مشترکان کم‌مصرف، خوش‌مصرف و یا پرمصرف قرار دارند.

وی با بیان اینکه 564 هزار و 702 مشترک برق خانگی در استان وجود دارد، گفت: همچنین دو هزار و 730 مشترک صنعتی، 13 هزار 229 مشترک اداری و هشت هزار و 889 مشترک کشاورزی از نعمت برق بهره‌مند هستند.

طرح برق امید، با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف بهینه برق در بخش خانگی در سال 1399 به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

نرم‌افزار برق من شامل چهار بخش اصلی صورت‌حساب، خدمات مشترکین، برق امید و خاموشی است و در راستای طرح تحول دیجیتال در صنعت برق و همچنین رفاه و آسایش مردم ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان در دستور کار توانیر قرار گرفته است.

شناسه خبر 34075