شناسه خبر:34122
1399/10/3 09:32:22

سپهرغرب، گروه خبر: معاون تبلیغ حوزه علمیه استان همدان گفت: 180 نیروی جهادی و مردمی متشکل از طلبه، دانشجو و داوطلب در راستای کمک به کنترل ویروس کرونا، در چهار بیمارستان این شهر یاریگر کادر درمان هستند.

حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی روز سه‌شنبه اظهار کرد: گروه‌های جهادی همدان در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروهای مخلص بار دیگر وارد میدان شوند، برای مقابله با کرونا و درمان بیماران به کمک کادر درمان شتافتند.

وی خاطرنشان کرد: این گروه‌های جهادی با دیدن آموزش‌های لازم، هم‌اینک در بیمارستان‌های بهشتی و آتیه، سینا و بعثت همدان با ارائه خدماتی چون قرائت دعا، مشاوره به بیماران، کمک به انجام فرایض دینی، نظافت البسه، نظافت محیط بیمارستانی و ماساژ، در کنار کادر درمان نقش‌آفرینی می‌کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه در هفته ششم، بیمارستان آتیه نیز هدف کمک‌رسانی قرار گرفت، اظهار کرد: گروه‌های جهادی مستقر در قرارگاه شهید مدنی روزانه 36 طلبه و نیروهای جهادی در دو شیفت 6 ساعته در تمام بخش‌های بیمارستان‌ها و نیز در بخش مراقبت‌های ویژه ICU اعزام می‌کنند.

حجت‌الاسلام ارتقایی از جبهه پشتیبانی خواهران جهادی در طبخ غذا و تهیه آبمیوه خبر داد و تأکید کرد: هزینه تهیه آبمیوه روزانه دو میلیون تومان است که در این خصوص نیازمند مشارکت‌های مردمی هستیم.

وی با اشاره به اینکه بانوان طلبه جهادی به‌مناسبت روز پرستار 800 هدیه دست‌ساز شامل کیف و گل جهت اهدا به پرستاران تهیه کردند، یادآور شد: امام‌جمعه همدان و مدیر حوزه علمیه استان به این مناسبت با حضور در بیمارستان‌ها و اهدای لوح تقدیر، تابلوفرش حرم امام رضا و سایر هدایای دست‌ساز، از پرستاران نمونه قدردانی کردند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان همدان از جایگزینی نیروهای تازه‌نفس در هر هفته خبر داد و افزود: این نیروها یک هفته در عرصه و یک هفته ریکاوری هستند که نسبت حضور خانم‌ها و آقایان 50 درصد است.

حجت‌الاسلام ارتقایی به خط کردن خیرین برای کمک به افراد بی‌بضاعت در بحث معاش، هزینه‌های زندگی و تأمین هزینه‌های درمانی افراد مستمند را از دیگر برنامه‌های گروه‌های جهادی برشمرد و عنوان کرد: در فراخوان کمک‌های مردمی یک خیر همدانی 60 کیلو گردو و دیگری مویز در بسته‌های کوچک کنار آبمیوه جهت توزیع در بیمارستان‌ها اهدا کردند.

وی حضور نیروهای جهادی و روحیه‌دهی به بیماران را در تسریع روند بهبود بیماران کرونایی بسیار اثربخش دانست و یادآور شد: اگر همیاری و کمک‌های مؤمنانه و جهادی در همه بخش‌های جامعه نباشد، هرروز باید شاهد از دست دادن افراد بیشتری در جامعه باشیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان همدان اعلام کرد: در روزهای اول ورود نیروهای جهادی به بیمارستان‌ها، ترس از ابتلا به این بیماری در کل جامعه وجود داشت و این جهادگران بودند که به یاری بیماران و کادر درمانی شتافتند.

حجت‌الاسلام ارتقایی با اشاره به اینکه همین حضور خالصانه موجب تغییر نگرش نسبت به طلاب در جامعه شد، گفت: درواقع از این مهم می‌توان به‌عنوان یک تبلیغ عملی یاد کرد.

وی تأکید کرد: طلاب باید با حاکم کردن فضای معنوی در بیمارستان‌های همدان، روحیه، ایمان و باور کادر درمان و بیماران به شکست ویروس منحوس کرونا را تقویت کنند.

اعزام نیروهای جهادی از بیت آیت‌الله مدنی با مدیریت معاون تبلیغ حوزه علمیه استان همدان، حجت‌الاسلام ارتقایی انجام می‌شود.

شناسه خبر 34122