شناسه خبر:34137
1399/10/3 10:06:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: صنوف آسیب‌دیده از کرونا در رسته‌های ورزشی، گردشگری و فرهنگ و هنر که به تازگی مصوب شده‌اند، هرچه سریع‌تر برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

شکراله شیرخانی اظهار کرد: اگر این صنوف برای دریافت تسهیلات تعجیل و بانک‌ها در زمان مقرر آن را پرداخت کنند، شاهد عملکرد بهتری در جذب تسهیلات کرونا خواهیم بود.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های تخصصی رشته‌های جدید به افراد واجد شرایط خود باید اطلاع رسانی کنند و تا مرحله تشکیل پرونده در بانک پیگیری لازم انجام دهند تا روند جذب تسهیلات سرعت یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام تأکید کرد: در مجموع تاکنون 12 هزار و 46 فقره پرونده به طور کامل تسهیلات صنوف را جذب کرده‌اند.

شیرخانی افزود: همچنین 2 هزار و 446 فقره پرونده در دست بررسی است که بر اساس تاکید معاون اقتصادی استاندار در کوتاه ترین زمان باید این پرونده‌ها تعیین تکلیف شوند.

وی اضافه کرد: همان‌گونه که عملکرد ما در جذب تسهیلات روستایی به 103 درصد رسید، امیدواریم که در جذب تسهیلات صنوف آسیب دیده از کرونا نیز عملکرد مطلوبی داشته باشیم.

شیرخانی گفت: تاکنون 72 درصد از کل تسهیلات معرفی شده به بانک‌ها در استان پرداخت شده و بیشترین درصد مربوط به بخش حمل و نقل عمومی درون و برون شهری است.

وی با بیان اینکه مجموع تسهیلات درخواستی 142 میلیارد و 700 میلیون تومان است، تأکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون 12 هزار و 24 واحد کسب و کار تسهیلات خود را با اعتبار 102 میلیارد و 900 میلیون تومان از طریق بانک‌های عامل استان دریافت کرده‌اند.

شناسه خبر 34137