شناسه خبر:34203
1399/10/4 09:49:22

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری 18 میلیارد تومان از طریق مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مسکن، جهیزیه، فرهنگی و معیشت به نیازمندان به‌صورت نقد و کالا مساعدت شده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان همدان، غلامرضا صیادزاده با بیان اینکه مرکز نیکوکاری واحدی مردمی و خودگردان و داری ترکیب هیئت‌عامل بوده که اعضای آن به‌صورت افتخاری در سطح محلات، روستاها و غیره با تمرکز بر مساجد و با محوریت مسجد محله جهت توسعه مشارکت‌های مردمی و ارائه خدمت به نیازمندان و محرومان و با نظارت کمیته امداد فعالیت می‌کنند، ابراز کرد: اکنون در سطح استان 103 مرکز نیکوکاری فعال وجود دارد.

صیادزاده عنوان کرد: شناسایی، ارتباط و تعامل مؤثر با اشخاص تأثیرگذار ازجمله خیران به‌منظور استفادهه بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکل محرومان، ایجاد همبستگی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری، تبلیغ و ترویج سنت‌های حسنه اسلامی به‌ویژه احسان، انفاق و اکرام ازجمله وظایف مراکز نیکوکاری به‌شمار می‌رود.

وی همچنین بیان کرد: از ابتدای سال جاری 18 میلیارد تومان از طریق مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مسکن، جهیزیه، فرهنگی و معیشت به نیازمندان به‌صورت نقد و کالا مساعدت شده است.

صیادزاده همچنین توضیح داد: اعضای هیئت‌عامل مراکز نیکوکاری موظف‌اند به شناسایی نیازمندان واقعی محل و تهیه بانک اطلاعاتی، دسته‌بندی و اولویت‌بندی نیازهای محرومان محل، معرفی و ارجاع افراد نیازمند به نهادها و سازمان‌های حمایتی جهت بهره‌مندی از خدمات مددکاری تخصصی، برنامه‌ریزی مشترک با واحد اجرایی کمیته امداد به‌منظور ارائه خدمات مددکاری به محرومان شناسایی‌شده با رویکرد توانمندسازی و رفع فقر در محله مورد نظر اقدام کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان همچنین به رعایت کامل قوانین، امانت‌داری، رازداری و صیانت از حقوق محرومان اشاره کرد و ادامه داد: مراکز نیکوکاری باید گزارش‌ها، مدارک و مستندات حسب ضوابط و قوانین را به کمیته امداد تحویل دهند.

شناسه خبر 34203