شناسه خبر:34216
1399/10/4 10:15:46

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده مرزبانی ناجا گفت: امنیت کامل در مرزهای استان کرمانشاه برقرار است و باتلاش بی‌دریغ نیروهای مرزبانی و هم‌افزایی مناسب با دیگر نیروهای مسلح، شاهد امنیتی مثال زدنی در سطح منطقه هستیم.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی مرزبانی روز چهارشنبه سردار احمدعلی گودرزی در بازدید از مرز سومار اعلام کرد: با استعانت از پروردگار متعال تلاشی جهادی در نیروهای مسلح آغاز شده که با شکل‌گیری و تحقق این هدف، فصلی نو در تقویم امنیت و اقتدار جمهوری‌اسلامی رقم خواهد خورد.

وی گفت: وظیفه ما مرزداران، حفظ و حراست از نوار مرز و جلوگیری از ورود و خروج قاچاق و حفظ امنیت در مرز است که در راستای این وظیفه باید توان عملیاتی و آمادگی رزمی و سطح آموزش خود را ارتقا داده تا بتوانیم مؤثرتر و توانمندتر در ایفای وظایف محوله خویش ظاهر شویم.

فرمانده مرزبانی ناجا مرزداران را مقتدرتر و با روحیه تر از همیشه در انجام وظیفه و حفظ و حراست از کیان مرزهای مقدّس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

گودرزی در راستای افزایش تعاملات درون و برون‌سازمانی، به لزوم انجام هم‌افزایی با مرزنشینان در راستای کنترل مطلوب نوار مرزی تأکید کرد.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مرزبانی خاطرنشان کرد: راه این شهدا ادامه دارد و ما تا آخرین نفس از مرزهای کشور حفاظت و حراست می‌کنیم و اجازه نمی دهیم دشمنان امنیت کشور ما را به‌هم بزنند.

مرز سومار در فاصله 67 کیلومتری گیلانغرب و 90 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده، در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک‌ترین شهر به سومار، شهر مَندلی از توابع فرمانداری بلدروز است که 15 کیلومتر با سومار فاصله دارد.

بازارچه مرزی سومار فاصله حمل کالا را به بغداد کوتاه‌تر کرده و اکنون بیشتر کالاهای صادراتی به استان‌های شرقی عراق از این معبر صادر می‌شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.

شناسه خبر 34216