شناسه خبر:34234
1399/10/4 10:50:11

سپهرغرب، گروه ورزشی: مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه اعلام کرد: در 2 سال گذشته سرانه فضای ورزشی استان با 27 درصد افزایش به یک و نیم متر برای هر نفر رسیده است.

صابر رحیمی افزود: اکنون سرانه فضای ورزشی در کشور برای هر نفر کمی بیشتر از یک متر است و استان کرمانشاه جز استان‌های شاخص در زمینه فضای ورزشی محسوب می‌شود.

وی افزود: براساس آمار بیشترین میزان سرانه فضای ورزشی در استان مربوط به شهرستان قصرشیرین با 4.58 متر و کمترین مربوط به شهرستان جوانرود به میزان نزدیک به 100 سانتیمتر است.

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه از عزم مدیران استان به منظور توسعه فضای ورزشی سخن به میان آورد و گفت: امروز تمام مدیران استان به منظور توسعه زیرساخت‌های ورزشی و افزایش خدمات به قشر جوانان یک صدا هستند.

رحیمی عنوان کرد: علاوه بر فضاهای ورزشی در حال بهره برداری استان 255 پروژه ورزشی خرد و کلان نیز اکنون در حال اجرا است که پس از بهره برداری به سرانه فضای ورزشی استان اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: از جمله این پروژه‌های ورزشی می‌توان به استخر قهرمانی کرمانشاه، پیست اسکیت، دیواره سنگنوردی، پیست اتومبیل‌رانی و مجموعه‌های ورزشی واقع در دهکده المپیک اشاره کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه با بیان اینکه بخش خصوصی نیز در توسعه سرانه فضای ورزشی استان پای کار آمده است، گفت: در 2 سال اخیر شاهد رشد چشم گیر باشگاه‌های ورزشی خصوصی در سطح استان هستیم.

به گفته رحیمی، در این مدت آمار باشگاه‌های خصوصی فعال در سطح استان کرمانشاه از 500 باشگاه به 730 باشگاه افزایش پیدا کرده است.

شناسه خبر 34234