شناسه خبر:34240
1399/10/4 11:03:27

سپهرغرب، گروه شهر: معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: وقتی شهروند ساکن شهرهای جدید اطمینان داشته باشد با پیمودن 20 دقیقه مسیر بوسیله قطار حومه‌ای به مرکز شهرِ مادر، دسترسی پیدا می‌کند، انگیزه کافی برای اسکان در شهرهای جدید را خواهد داشت.

حسین رجب صلاحی اظهار کرد: شهرهای جدید گاهی با توجه به شرایط به نوعی شهر، خوابگاهی محسوب می‌شود در حالی که باید ارتباط بین شهرهای مادر و شهرهای جدید تسهیل شود.

وی افزود: یکی از راهکارهای تحقق این مهم اجرای قطارهای حومه‌ای است که همواره در تمام شهرهای دنیا مورد توجه بوده است.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تأکید کرد: وقتی شهروند ساکن شهرهای جدید اطمینان داشته باشد با پیمودن 20 دقیقه مسیر بوسیله قطار حومه‌ای به مرکز شهرِ مادر، دسترسی پیدا می‌کند، انگیزه کافی برای اسکان در شهرهای جدید را خواهد داشت.

وی با اشاره به حمایت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از اجرای قطارهای حومه‌ای، خاطرنشان کرد: از محل تبصره 19 و اوراق مشارکت به شرط آنکه چارچوب‌های قانونی آن تشکیل، مجوزهای لازم ماده 23 از دولت دریافت و ردیف اعتباری برای آن تعریف شود، می‌توانیم از طریق اوراق مشارکت و از محل تبصره 19 کمک‌های لازم را در این راستا انجام دهیم.

گفتنی است؛ سال 85 قانون حمایت از حمل و نقل ریلی برای شهرهای بالای یک میلیون نفر تصویب شد که به موجب این قانون مقرر شد که دولت از منابع خوش به این امر کمک کند و در سال 86 قانون دیگری در جهت توسعه حمل و نقل ریلی و مدیریت مصرف سوخت مصوب شد که در آن قانون، دولت و شهرداری‌ها مکلف شدند که خدمات ریلی و حمل و نقل عمومی را بهینه سازی و توسعه دهند.

شناسه خبر 34240