شناسه خبر:34273
1399/10/6 10:58:51

سپهرغرب، گروه خبر: پیرو خبرساز شدن پروژه «اسکای‌مال» و لزوم شفاف‌سازی، مجمع فعالان رسانه‌های انقلاب اسلامی استان همدان طی نامه‌ای خواستار پاسخ به شبهات از سوی معاون امور عمرانی استاندار شد.

پیرو خبرساز شدن پروژه پیچ زندان موسوم به «اسکای‌مال» و لزوم شفاف‌سازی و آگاه‌سازی افکار عمومی، مجمع فعالان رسانه‌های انقلاب اسلامی استان همدان طی نامه‌ای خواستار پاسخ به مسائل و شبهات این طرح شدند که متن آن به این شرح است:

«جناب آقای مهندس فرهاد فرزانه

معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان

با سلام و احترام

همان‌گونه که مستحضرید یکی از وظایف ذاتی رسانه‌ها ارائه اخبار صحیح، دقیق و به‌موقع به‎منظور آگاه‌سازی افکار عمومی است. طی ماه‌های گذشته یکی از پروژه‌هایی که اخبار آن در رسانه‌ها مطرح می‌شود، پروژه پیچ‌زندان موسوم به اسکای‌مال است.

ـ از آنجا که یکی از موضوعات مورد بحث در پروژه مذکور تصمیمات کمیسیون ماده 5 در سال‎های 1396 و 1397 درخصوص تغییر کاربری زمین از اداری به تجاری، ارائه پیوست‌های ترافیکی، فرهنگی و اجتماعی و مواردی از این قبیل بوده، موجب ایجاد سؤالاتی به شرح ذیل شده است:

ـ آیا کمیسیون ماده 5 نباید ابتدا پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی پروژه را مورد بررسی قرار داده و سپس در مورد تغییر کاربری ابراز نظر کرده و صدور رأی صورت می‌گرفت؟

ـ در بند 4 کمیسیون ماده 5 آمده است که شهرداری تمهیدات لازم را جهت رفع معضلات ترافیکی درنظر گیرد. آیا نباید در همان زمان این تمهیدات مطرح و مورد بررسی واقع می‌شد؟

ـ آیا پس از انتشار گزارش ترافیکی، امکان نقد این سند توسط کارشناسان، دانشگاهیان و دیگران وجود دارد؟

ـ البته شنیده‌ها حاکی از آن است که اعضای کمیته فنی با تغییر کاربری مخالفت کرده‌اند، اما با وجود نظر کارشناسان، پروژه مذکور با لابی سیاسی در کمیسیون ماده 5 به تصویب رسیده، آیا این مطلب صحیح است؟

ـ با توجه به ابهامات مطرح‎شده در مصوبات سال‌های 96 و 97 کمیسیون فنی، اخباری مبنی بر درخواست جدیدی درخصوص تطابق نقشه ارائه‌شده به معاونت شهرسازی مطرح شده است، این خبر صحت دارد؟

و سؤالاتی از این قبیل، بنابراین مستدعی است جهت روشنگری درباره موارد مذکور به‌طور مستند در یک نشست مطبوعاتی که در تاریخ 16 دی‌ماه برگزار می‌شود، شرکت بفرمایید؛ گفتنی است زمان و مکان دقیق جلسه متعاقباً به حضور اعلام خواهد شد.»

شناسه خبر 34273