شناسه خبر:34460
1399/10/9 09:42:59

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه 9 دی چهره واقعی خواص بی‌بصیرت را نشان داد، گفت: خداوند متعال اراده کرد تا مردم چهره واقعی این افراد را بشناسند؛ یعنی کسانی که ادعای انقلابی‌گری و حرکت در مسیر امام (ره) و انقلاب را داشتند، در عمل این‌گونه نبودند.

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری با اشاره به حماسه 9 دی سال 88 و بصیرت مردم در خنثی‌سازی توطئه دشمن، اظهار کرد: فتنه سال 88 چند بُعد داشت؛ یک بُعد آن جریانی بود که در قالب فتنه‌گر وارد صحنه شد و تلاش کردند نگاه به انقلاب اسلامی را تغییر دهند و حتی به سمت براندازی نظام پیش روند.

وی با اشاره به اینکه گروه دوم بخشی از توده مردم بودند که متأسفانه نتوانستند تشخیص درستی از فضای جامعه و فتنه داشته باشند و ناخواسته هرچند برای مدت کوتاه با جریان فتنه همراه شدند، گفت: گروه سوم، گروهی بودند که فضای غبارآلود فتنه را تشخیص دادند و از ابتدا موضع خود را نسبت به این جریان مشخص کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ابراز کرد: اتفاقی که در 9 دی 88 رخ داد، این بود که توده‌ مردم با بصیرت و ولایتمدار وارد میدان شدند؛ غبارها و آلودگی‌ها را کنار زدند و همین اتفاق باعث شد صحنه شفاف و جریان فتنه برچیده شود.

وی نام‌گذاری نهم تا نوزدهم دی‌ماه به‌عنوان «دهه بصیرت» را با هدف بازخوانی اتفاقات آن روز، اهمیت برخورداری از اصل بصیرت و گرفتن عبرت از اتفاقات آن سال عنوان کرد و گفت: باید با تکمیل و ارتقای معرفت خود نسبت به انقلاب اسلامی، آن ابزارهای شناخت را به‌دست آوریم تا مانند گروه دوم نشویم؛ چون تکلیف گروه نخست با انقلاب مشخص است، کما اینکه معتقدم این‌ها کسانی بودند که اگر زندگی‌شان را در دوران قبل و بعد از انقلاب مطالعه کنیم، می‌بینیم از ابتدا آمدند تا بر کرسی انقلاب بنشینند و مقاصد خود را پیش ببرند.

نظیری در تشریح این مطلب عنوان کرد: شاید این‌ها هیچ دوره‌ای در مسیر انقلاب قرار نگرفتند و اگر هم وارد مناصب در انقلاب شدند، دنبال تحقق منافع خود بودند و می‌خواستند انقلاب را از مسیر اصلی منحرف کنند.

وی گفت: جریان فتنه برای عده‌ای کاشف بود و خداوند متعال اراده کرد تا مردم چهره واقعی این افراد را بشناسند؛ یعنی کسانی که ادعای انقلابی‌گری و حرکت در مسیر امام (ره) و انقلاب را داشتند، در عمل این‌گونه نبودند.

      کار فعالان فرهنگی و سیاسی شناساندن درست انقلاب اسلامی به مردم است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: اتفاقات 88 پرده از چهره این افراد برداشت و مردم متوجه شدند این‌ها با انقلاب همراه نبودند که هیچ، دنبال منافع و مقاصد خود بودند و بس، زیرا وقتی منافعشان به خطر افتاد، انقلاب را قربانی منافع خود کردند.

وی گفت: نکته مهم اتفاق 9 دی این بود که توده‌هایی از مردم هم که راه را گم کرده و مسیر را اشتباه رفته بودند، به دامن انقلاب برگشتند و فهمشان نسبت به حرکت رو به جلوی انقلاب اصلاح شد.

نظیری با بیان اینکه کار فعالان فرهنگی و سیاسی شناساندن درست انقلاب اسلامی به مردم است، اظهار کرد: باید انقلاب را به‌درستی بشناسیم تا دچار فتنه نشویم، چون گاهی فتنه‌ها فردی است و گاهی جمعی؛ گاهی فتنه‌ها عموم فضای جامعه را در برمی‌گیرد و گاهی مجموعه‌های کوچک‌تر و حتی سراغ انسان‌ها می‌آید.

وی یادآور شد: درحال حاضر برخی از ما به‌دلیل عملکرد ضعیف دولت نسبت به حرکت رو به جلوی انقلاب دچار شک و شبهه شدیم که این مسئله یعنی انقلاب را خوب نشناختیم، آرمان‌های انقلاب را خوب متوجه نشدیم و نقش خود را در پیشبرد اهداف انقلاب درک نکردیم، پس یعنی دچار فتنه شدیم، اما این فتنه فردی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: در دهه بصیرت باید همه‌ساله در کنار هم با ابزارهای مختلف آرمان‌های انقلاب و اهدافی که به‌خاطر آن قیام و انقلاب کردیم، شهید و جانباز دادیم و 42 سال استقامت داشتیم را مرور کنیم که اگر شبهه‌ای در دلمان است و دچار تردید شدیم، به اصل خود برگردیم و حواسمان باشد قدر انقلاب را بدانیم.

 

شناسه خبر 34460