شناسه خبر:34462
1399/10/9 09:48:01
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا در ایلام:

برپایی هرگونه مراسم در آرامستان‌های ایلام ممنوع است

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد استانی کرونا در ایلام گفت: برپایی هرگونه مراسم در آرامستان‌های ایلام ممنوع است و با متخلفان برخورد قضائی می‌شود.

معروف بسطامی عصر دوشنبه در یازدهمین جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در استانداری ایلام اظهار کرد: با وجود وضعیت نزولی آمار مبتلایان، فوتی‌ها و بستری‌شدگان در استان، کماکان در ستاد استانی و قرارگاه عملیاتی دغدغه‌هایی مبنی بر عادی‌سازی و رهاشدگی در پروتکل‌ها وجود دارد که از مردم و اصناف می‌خواهیم طبق شیوه‌نامه‌های درمانی و بهداشتی رفتار کنند.

وی تأکید کرد: کرونا کماکان یک بیماری مرگبار است و نباید فریب عادی‌سازی‌ها را بخوریم.

این مقام مسئول از مردم خواست کماکان مثل هفته‌های اخیر پروتکل‌ها مانند ماسک زدن را جدی بگیرند تا تلاش‌ها هدر نرود و همچون آبان‌ماه دچار خسارت‌های جانی و مرگ عزیزان دیگر نباشیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان ضمن قدردانی از همراهی مردم و تلاش مسئولان برای پیشگیری از ویروس کرونا، تصریح کرد: طی دو ماه گذشته در سطح استان آمار ابتلا، بستری و فوتی با کاهش 80 تا 90 درصدی مواجه بود و این مهم نباید پایان کرونا تلقی شود.

بسطامی همچنین با توجه به سطح هشدار زرد در سراسر استان، افزود: حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی با دوسوم ظرفیت است و مدیران موظف به رعایت آن هستند.

وی عنوان کرد: تمامی ادارات استان باید ظرف یک هفته نسبت به نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن ماسک برای کنترل و جلوگیری از ورود افراد مبتلا به ادارات و اماکن پُرتردد اقدام کنند.

معاون استاندار ایلام افزود: برپایی هرگونه مراسم و تجمع به‌خصوص در آرامستان‌ها خط قرمز و ممنوع بوده و با متخلفین برخورد قضائی می‌شود.

بسطامی گفت: طرح شهید سلیمانی به نحو مطلوب در استان درحال اجرا بوده و انتظار داریم با همکاری بیشتر مردم این طرح به بهترین نحو ممکن اجرایی شود.

شناسه خبر 34462