شناسه خبر:34591
1399/10/11 10:12:19

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان خبر از موافقت دولت مرکزی عراق با رسمی ‌شدن مرز «سیرانبند» بانه داد و گفت: همچنین دولت با مصوبه ورود یک‌سری لوازم خانگی برای مرزنشینان موافقت کرده است.

بهمن مرادنیا اظهار کرد: از چندسال پیش و با سفر رئیس‌جمهور، برای رسمی ‌شدن مرز سیرانبند بانه تلاش‌ها آغاز شد که خوشبختانه دولت مرکزی عراق با رسمی ‌شدن این مرز موافقت کرد.

      بازگشایی بازارچه‌های مرزی از هفته آینده

وی گفت: بازارچه‌های موقت مرزی «مله‌خورد» در سروآباد و «خانم شیخان» در مریوان نیز از هفته آینده بازگشایی خواهند شد.

استاندار کردستان با اشاره به موافقت دولت برای واردات یک‌سری لوازم خانگی برای مرزنشینان، افزود: این مصوبه موجب ایجاد بستری برای درآمد مرزنشینان خواهد بود که کمک خوبی به معیشت مردم در مناطق مرزی هم خواهد بود.

      به‌زودی مقدمات تردد مسافران از مرز سیرانبند فراهم می‌شود

مرادنیا تصریح کرد:‌ با توجه به این ابلاغ و موافقت دولت مرکزی، به‌زودی زمینه و مقدمات تردد مسافران از سیرانبند را فراهم خواهیم کرد.

وی اذعان کرد: موضوع سیرانبند از خواسته‌های مردم استان به‎ویژه مرزنشینان بانه‌ای بود و با وجود پیگیری‌ها و موافقت ایران اسلامی و اقلیم کردستان، دولت مرکزی عراق مخالف بازگشایی سیرانبند بود که در سفر رئیس‌جمهور کشورمان به عراق بازگشایی این مرز مصوب شد و با پیگیری جدی وزارت کشور به نتیجه رسید.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در تماس تلفنی خود با شخص رئیس‌جمهور عراق، وی موافقت با رسمی ‌شدن مرز سیرانبند بانه را اعلام کرد و با پیشنهاد به نخست‌وزیر عراق و پیگیری وزارت خارجه ایران، به نتیجه رسید.

 

شناسه خبر 34591