شناسه خبر:34643
1399/10/13 11:33:01

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: 300 تن سیب پاییزه تولید باغداران این شهرستان به کشور هند صادر شده و پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات این محصول تا یک‌هزار و 500 تن نیز افزایش یابد.

عزت‌اله نباتی افزود: شهرستان بروجرد دارای یک‌هزار و 850 هکتار باغ سیب است که از این میزان یک‌هزار و 150 هکتار آن پاییزه و 700 هکتار آن تابستانه یا گلاب است.

وی اظهار کرد: سالانه 30 هزار تن در این شهرستان تولید و بخش در بازار مصرفی و بخشی دیگر به استان‌ها و کشورهای همجوار صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: مهم‌ترین مشکل در استفاده بهینه از این محصول تولید مازاد بر تقاضا در کوتاه‌مدت و نبود صنایع تبدیلی و مهم‌تر‌از همه کمبود سردخانه‌های مناسب در شهرستان است.

نباتی اضافه کرد: وجود این مشکلات موجب شده تا در فصل برداشت باغداران علاوه بر افت قیمت واقعی سیب و متضرر شدن با مشکلات مختلفی مواجه شوند.

وی ادامه داد: میزان تولید سیب پاییزه در شهرستان حدود 30 هزار تن است در صورتی که ظرفیت اسمی سردخانه‌های بروجرد 9 تن است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد یادآور شد: در سال‌جاری به‌منظور حمایت از باغداران در زمینه عرضه سیب، در راستای تعیین نرخ فروش، تعدیل‌سازی و کارهای کاهنده قیمت در فصل برداشت، کمک به معرفی خریداران با قیمت مناسب تر و صادرات سیب در راستای حمایت از تولید‌کنندگان گام‌های خوبی برداشته شد.

شهرستان بروجرد دارای 69 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که حدود 15هزار هکتار آن را باغات شامل می‌شود.

 

شناسه خبر 34643