شناسه خبر:34647
1399/10/13 11:39:46

وقتی خبر شهادتش آمد، تازه همه فهمیدند که سلیمانی چه گستره‌ای از طیف‌های مختلف را با خود همراه کرده بود و چه عمق نفوذی در میان مردمان منطقه داشت و چه وجدان‌های بیداری فارغ از دسته‌بندی‌هایی که ما داریم، پیرو مکتب آن بودند و هستند.

پس سلیمانی را نمی‌توان در هیچ حزب و دسته و گروه خاصی قرار داد و او بی‌نظیر بود. اصلاً بُعد نظامی زندگی او نبود که این‌همه در میان طرفدارانش محبوبیت برایش ساخته بود، هرچند که مرد میدان بود و تنها یکی از کارهایش این بود که سایه نحس داعش را از منطقه برداشت، بلکه روحیه مردمی و حضور تمام‌قد او در چالش‌ها و مشکلات مردم منطقه بود که از او سردار دل‌ها ساخته بود.

با شهادتش رفراندوم مکتبش را به رأی مردم گذاشت و نتیجه آن به‌خوبی از طریق دوربین‌های رسانه‌های مختلف به تصویر کشیده شد.

مرد میدانی که رد پای او را می‌توان در ساخت مدرسه و بیمارستان و ستاد بازسازی عتبات عالیات دید و وقتی سیل خوزستان را دربرمی‌گیرد، باز نقش‌آفرینی او در کمک به مردم را شاهد بودیم.

به کمک ملت‌های منطقه توانست همه نقشه‌های نامشرع آمریکا در غرب آسیا را خنثی کند. مردمی که در این سال‌ها شعارهای زیادی از حاکمان منطقه و مسئولان شنیده بودند، در برابر فرماندهی پیشتاز را می‌دیدند که در عمل ثابت کرد می‌تواند امنیت منطقه را تأمین کند و مرد میدان در محاصره‌ها و شرایط سخت بود و با توکل به خدا توانست بر همه مشکلات فائق آید و محبوبیتی به‌دست آورد که هرچند از آن گریزان بود، اما به همین واسطه از او می‌خواستند که کاندیدای ریاست‌جمهوری شود و او در پاسخ می‌گفت: «من نامزد گلوله‌ها و نامزد شهادت هستم، سال‌هاست در این جبهه‌ها به دنبال قاتل خودم هستم، اما او را پیدا نمیکنم». هرچند که قاتل او نتوانست خود را مخفی کند و معلوم شد همان سردمدار استکبار جهانی است.

زندگی قاسم سلیمانی و افتخارات متعدد آن در جنگ‌های منطقه‌ای همه عمقی از درایت و تیزهوشی داشت که نقشه‌های اندیشکده‌ها و ژنرال‌های آمریکایی را با پشتوانه‌های بی‌پایان دلاری، نقش بر آب می‌کرد.

مورد احترام همه جناح‌های سیاسی بود، چون به نقشه راه اشراف داشت؛ سلیمانی اعلام کرده بود که «عضو هیچ حزب و جناحی نیست و به هیچ طرفی جز کسی که خدمت می‌کند به اسلام و انقلاب، تمایل ندارد» همین رویکرد او بود که جذب حداکثری داشت و به مردم در هر جبهه‌ای که مسئولیت داشت، خدمت می‌کرد.

فردی مؤمن، ولایت‌مدار، انقلابی و اهل‌بیتی که در میان قلب‌های مردم منطقه به‌خاطر اینکه اهل عمل بود و شعار نمی‌داد، نفوذ کرده بود و تاریخ نشان داد و مردم هم در تشییع جنازه این شهید سنگ‌تمام گذاشتند و در رفراندومی بی‌نظیر به مکتب سلیمانی رأی دادند تا نشان دهند یک مسئول در انقلاب اسلامی ایران چگونه باید باشد و درحقیقت این مردم بودند که الگو را به مسئولان نشان دادند.

شناسه خبر 34647