شناسه خبر:34753
1399/10/15 00:06:12
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه:

ابلاغ آماده‌باش برای جلوگیری از وقوع سیل در کرمانشاه

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از ابلاغ آماده‌باش دادستانی کرمانشاه به تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط برای جلوگیری از وقوع سیل خبر داد.

شهرام کرمی در جمع خبرنگاران با اشاره به احتمال وقوع بلایای طبیعی همچون سیلاب به‌صورت سالیانه، اظهار کرد: سیلاب‌ها به‌عنوان یکی از مخاطرات طبیعی مخرب بوده که بر اساس آمارهای ثبت شده در میان تمامی سوانح و بلایای طبیعی بیشترین فراوانی وقوع را دارند.

وی با اشاره به سطح قابل‌توجه بارش در فصل‌های زمستان و بهار سال‌های اخیر افزود: سیلاب‌ها خسارات متعددی را در نقاط مختلف کشور به بار آورده که بر این اساس، در اجرای ماده 22 و 290 قانون آئین دادرسی کیفری به‎‌منظور صیانت از حقوق عامه و نیز بندهایی از اصل 156 قانون اساسی و دیگر قوانین مربوطه از جمله قانون پیشگیری و مبارزه با خطرات سیل دستگاه‌های ذی‌ربط باید اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان کرمانشاه گفت: به همه دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شده تا ظرف 15 روز آینده تمام اقداماتی که در جهت اجرای طرح‌های سازه‌ای، طراحی سیستم‌های کارآمد جهت جمع‌آوری آب‌های سطحی، برنامه مدیریت جامع سیل، جلوگیری از روان‌آب و سیلاب در بحث‌های مکانیکی، نهال‌کاری، مدیریت حوزه و حفاظت آبخیز، رفع تصرفات غیرمجاز در رودخانه‌ها، آخرین وضعیت مسیل‌ها و سایر موارد مربوطه انجام شده را به‌صورت مشروح به دادستانی کرمانشاه گزارش کنند.

کرمی با اشاره به همکاری با ستاد بحران استانداری کرمانشاه در شناسایی مسائل و مشکلات و تدوین برنامه طی 15 روز آینده خاطرنشان کرد: علاوه بر انجام اقدامات فوق در موعد مقرر، گزارش اقدامات صورت‌گرفته در پایان سال‌جاری نیز به‌صورت تفکیک شده اعلام شده و در صورت عدم انجام تکالیف و وظایف محوله بر اساس دستورالعمل‌های قانونی مستوجب پیگرد قضائی خواهد بود.

شناسه خبر 34753