شناسه خبر:34762
1399/10/15 00:22:43

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون روستایی استان کردستان گفت: مشکلات و دغدغه سهام‌داران شرکت‌های تعاون روستایی و خود شرکت‌ها رصد و شناسایی شده و از همین رو وضعیت این شرکت‌ها هرکدام به‌صورت ویژه بررسی می‌شود.

پیمان اسکندری ظهر روز گذشته در نشست با اعضای شورای اسلامی شهرستان سنندج و مدیران عامل شرکت‌های تعاون روستایی اظهار کرد: شوراهای اسلامی یک نهاد مردمی و شرکت‌های تعاون روستایی نیز یک نهاد مردمی هستند و درواقع تمامی این افراد در راستای حقوق مردم فعالیت می‌کنند.

وی افزود: انتظار می‌رود به‎صورت سالانه مجمع اعضای شرکت‌های تعاون روستایی برگزار شود و مدیرعامل تعاونی‌ها صورت‌های مالی را به‌صورت شفاف به استماع اعضا برسانند.

مدیرکل تعاون روستایی استان کردستان ادامه داد: حتی اگر طی سال مالی یک شرکت تعاونی زیان‌ده باشد، اگر به‎صورت شفاف به سهامداران اطلاع داده شود، آنان راحت‌تر مسئله را می‌پذیرند تا اینکه اطلاعات را مخفی و بعد از مدتی آن را بازگو کنیم.

اسکندری یادآور شد: مردم همیشه نشان داده‌اند به هر کسی که با آن‌ها صادق باشد، اعتماد دارند؛ حتی اگر به ایشان ضرر و زیان برساند، پس باید با مردم صادق بود تا بتوان اعتماد آن‌ها را جلب کرد.

وی بیان کرد: درحال حاضر اعضای شورای شهرستان سنندج به‎جد پیگیر وضعیت شرکت‌های تعاونی هستند و وقتی اعضا و سهامداران مطالبه‌گر باشند، ما نیز پیگیر وضعیت آن‌ها خواهیم بود.

مدیرکل تعاون روستایی استان کردستان گفت: سازمان تعاون روستایی در انتصاب مدیرعامل و اعضای هیئت‎مدیره هیچ نقشی ندارد و تمام این افراد با رأی اعضای مجمع انتخاب می‌شوند و ما تنها به‌عنوان ناظر بر عملکرد شرکت‌های تعاونی نظارت داریم.

اسکندری اظهار کرد: سهامداران حق دارند که پیگیر وضعیت سرمایه خود باشند و با نظارتی که دارند نیز می‌توانند درصورت ناراضی بودن از وضعیت تعاونی‌ها نسبت به عزل اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل اقدام کنند و ما نیز به‌عنوان حامی سرمایه‌گذاران از خواسته آنان حمایت می‌کنیم.

وی به فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای وین مارکت در روستاها اشاره کرد و افزود: تعاون روستایی هیچ اجباری به فعالیت این فروشگاه‌ها ندارد و اگر هیئت‌مدیره تشخیص می‌دهد که می‌تواند در قالب یک فروشگاه مایحتاج مردم را تأمین کند، ما نیز مخالفتی نداریم و از آن‌ها نیز حمایت می‌کنیم.

شناسه خبر 34762