شناسه خبر:34774
1399/10/15 00:54:55
معاون استاندار لرستان مطرح کرد؛

آخرین خبرها از «پارسیلون»

سپهرغرب، گروه خبر: معاون استاندار لرستان با اشاره به آخرین خبرها از وضعیت کارخانه «پارسیلون» خرم‌آباد، گفت: ایجاد «بندر خشک» از اولویت‌های دولت خارج شده است.

اسد عبدالهی در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه «پارسیلون» خرم‌آباد، اظهار کرد: این کارخانه یکی از واحدهای بزرگ اقتصادی استان بود که متأسفانه به بخش خصوصی که موفق نبود، واگذار و در نهایت، پس گرفته شد.

وی با بیان اینکه مقرر شده که کارشناسانی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به استان سفر کنند و بحث تبدیل «پارسیلون» به منطقه ویژه اقتصادی را مورد بررسی قرار دهند، گفت: این واحد، شرایط و ویژگی‌هایی را برای تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی دارد.

معاون استاندار لرستان، افزود: امکانات و زیرساخت‌های لازم در این واحد برای تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد.

عبدالهی با بیان اینکه ایجاد 13 منطقه ویژه اقتصادی و همچنین هشت منطقه آزاد تجاری در کشور پیش‌بینی شده است، گفت: تا پایان سال تصمیم گرفته می‌شود که همه این 13 منطقه ویژه اقتصادی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تأیید شوند و یا اینکه به‌صورت موردی ایجاد برخی از آن‌ها مصوب شود.

وی، بیان کرد: با توجه به ویژگی‌های خوبی که «پارسیلون» خرم‌آباد دارد، پیش‌بینی ما این است که به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود.

معاون استاندار لرستان همچنین با اشاره به بحث ایجاد «بندر خشک» در استان، عنوان کرد: ایجاد «بندر خشک» از اولویت‌های دولت خارج شده است.

شناسه خبر 34774