شناسه خبر:34883
1399/10/17 11:56:04

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری شهرستان همدان ضمن بازدید از کوی فردوس در جلسه‌ای با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، مسائل و مشکلات ساکنان این منطقه را مورد بررسی، پیگیری و رسیدگی قرار داد.

محمدعلی محمدی با اشاره به سکونت حدود 600 خانوار در مجتمع‌های مسکونی کوی فردوس، گفت: برخی از تعاونی‌های مسکن و پیمانکاران این مجموعه در انجام تعهدات خود کوتاهی کرده‎اند که پیگیری قانونی لازم باید در این خصوص انجام پذیرد.

وی با اشاره به مشکل عدم صدور پایان کار و عدم رفع نواقص در برخی از این مجتمع‌ها، افزود: متأسفانه ساکنان این واحدها پیگیری لازم را در این خصوص انجام نداده‎اند و صرفاً در این واحدها سکونت یافته‌اند.

سرپرست فرمانداری همدان خواستار رفع این مشکل با همکاری اداره تعاون، راه و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی ساختمان شد و ابراز کرد: آماده‌سازی و محوطه‎سازی این واحدها طبق قانون برعهده تعاونی‌های مسکن مربوطه است که متأسفانه در این خصوص کوتاهی کرده‌اند.

وی عدم پیش‌بینی فضای آموزشی مورد نیاز این منطقه را از دیگر مشکلات دانست و اظهار کرد: تنها یک قطعه زمین با کاربری آموزشی در این منطقه وجود دارد که مقرر شد ضمن تحویل زمین به آموزش‌وپرورش با همکاری نوسازی مدارس و خیرین مدرسه‌ساز در این خصوص اقدام شود.

محمدی با اشاره به اعلام آمادگی خیر برای احداث مجموعه فرهنگی و مذهبی در این منطقه، افزود: برابر اعلام راه و شهرسازی قطعه زمینی به مساحت حدود 500 متر مربع در این خصوص پیش‌بینی شده است که مقرر شد ظرف یک هفته برای آغاز عملیات اجرایی تحویل اداره اوقاف و امور خیریه شود.

سرپرست فرمانداری همدان با اشاره به ضرورت تعریف خط اختصاصی تاکسی برای ساکنان کوی فردوس، تصریح کرد: شرکت اتوبوسرانی در کوی فردوس به ساکنان خدمات ارائه می‌دهد، اما کافی نیست و ساکنان برای ایاب و ذهاب مشکل دارند.

وی با اشاره به تعداد قابل توجه واحدهای نانوایی در سطح شهر همدان، بیان کرد: یک واحد نانوایی سنگکی در این مجموعه فعال است و با همکاری اتحادیه نانوایان و سازمان صمت به‌زودی یک واحد نانوایی لواشی نیز از سطح شهر به این مکان منتقل خواهد شد.

محمدی در پایان خواستار تسریع در تأمین خدمات عمومی مورد نیاز ساکنان کوی فردوس شد و افزود: راه و شهرسازی در این خصوص باید نسبت به پیگیری ویژه اقدام و زمین‌های مورد نیاز کاربری‌های مختلف پیش‌بینی‌شده را به متولیان امر تحویل دهد.

شناسه خبر 34883