شناسه خبر:34960
1399/10/18 10:22:30

سپهرغرب، گروه خبر: کارزار بزرگ فرهنگی و رسانه‌ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر گل در منطقه نایسر سنندج آغاز شد.

این کارزار بزرگ فرهنگی و رسانه‌ای به همت معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان و با همکاری جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی استان، انجمن نوای باران و افق رسانه از روز چهارشنبه در منطقه نایسر آغاز شده و تا 21 دی‌ماه ادامه دارد.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی کردستان در مراسم آغاز به‌کار این کارزار اظهار کرد: با توجه ‌به رصد و احصای شیوع‌شناسی که انجام شده، ماده مخدر گل دومین ماده مخدر مصرفی بعد از تریاک است و برآوردها نشان داده که 13 درصد از مصرف‌کنندگان مواد مخدر از گل و حشیش استفاده می‌کنند.

ناصر کریمیان افزود: با توجه به آنکه این ماده مخدر مصرفی بیشتر در میان جوانان و نوجوانان شیوع پیدا کرده، بنابراین نیاز است در این زمینه اطلاع‌رسانی و آگاه‌‍سازی خوبی اتفاق بیفتد و مردم بدانند این ماده مخدر اعتیادآور است و خاصیت دارویی آن دلیلی بر اعتیادآور نبودن آن نیست.

وی بیان کرد: جوانان و نوجوانان ما به‌عنوان بخشی از جامعه که در آینده تولید و چرخه اقتصادی جامعه در اختیار آنان است، باید اطلاع و آگاهی لازم در این زمینه را داشته باشند.

معاون امور توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کردستان یادآور شد: در قالب این کارزار رسانه‌ای قصد داریم اقشار مختلف مردم در منطقه نایسر و مناطق دیگر را با تبعات ناشی از مصرف مواد مخدر و آسیب‌‌های مختلف اجتماعی آشنا کنیم.

وی اظهار کرد: در قالب این کارزار و در مدت پنج روز خدمات مشاوره‌ای‌، کارناوال دوچرخه‌سواری، کارناوال‌های فرهنگی، و برنامه‌های متنوع اجرا خواهد شد؛ هدف اصلی این است که نیازها و مطالبات برحق مردم در این زمینه به گوش مسئولان برسد.

کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر گل از 17 تا 21 دی‌ماه در منطقه نایسر برگزار می‌شود.

شناسه خبر 34960