شناسه خبر:35015
1399/10/18 13:03:45

سپهرغرب، گروه خبر: شرکت زرجین‌بافت یکی از واحدهای صنعتی واقع در استان ایلام است که 16 سال بدون وقفه با سه شیفت کاری فعالیت داشته و هم‌اکنون با تولید 300 هزار متر پارچه در ماه توانسته برای بیش از 120 نفر اشتغال‌زایی ایجاد کند.

توجه به سال جهش تولید و مصرف کالاهای داخلی از اساسی‌ترین روش‌های مقابله با نفوذ و آسیب دشمنان از طریق اعمال تحریم‌های اقتصادی بوده و شاه‌کلید تحقق اقتصاد و شکوفایی رونق کسب‌وکار داخلی است.

تحقق در جهش تولید و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی جز با تقویت سایر بخش‌ها و رونق صادرات آن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود؛ در این میان شرکت پردیس واحد ایلام که شامل تولید انواع پارچه کتان و جین بوده، با صادرات و تولید خود می‌تواند به یکی از منابع درآمدزا تبدیل شود.

صنعت پارچه در ایران دارای یک زنجیره تولید بلند است که پوشاک را می‌توان آخرین حلقه این زنجیره درنظر گرفت و به‌نوعی آن را لوکوموتیو صنایع نساجی نامید؛ چندسالی است که اوضاع صنعت پارچه کشور به هیچ عنوان مساعد نیست و بسیاری از کارخانه‌های این صنعت یا ورشکسته شده‌اند و یا حال‌وروز خوبی ندارند.

حال برای اینکه رونق تولید اتفاق بیفتد، باید کلیه منابع اولیه کشور در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد و به دنبال آن با حذف قوانین دست‌وپاگیر توسط مسئولین و مقامات کشوری، شاهد جهش تولید و صادرات بیشتر باشیم.

      شرکت زرجین‌بافت از سال 1380 تأسیس شده است

مدیرعامل شرکت زرجین‌بافت ایلام گفت: این شرکت از سال 1380 تاکنون فعالیت خود را در حوزه تولید انواع پارچه ازجمله کتان و جین شروع کرده است و درتلاشیم تا تولید و صادرات در این شرکت افزایش یابد.

محسن امیری افزود: این کارخانه با تولید حدوداً 300 هزار متر پارچه در ماه و اشتغال‌زایی برای بیش از 120 نفر توانسته در سال جهش تولید نقش ارزنده‌ای را ایفا کند؛ نقشی که کارگران بازوی تولید بیشتر آن هستند.

مدیر عامل شرکت زرجین‎بافت ایلام تصریح کرد: در سال جهش تولید هدف برای این کارخانه تولید بیشتر بوده است و درنظر داریم که با تولید پارچه‌های با کیفیت، بهترین محصول را به دست مصرف‌کننده برسانیم.

      لزوم حمایت از شرکت‌ها و گسترش آن‌ها

ناظری یکی از کارگران نیز گفت: حمایت از شرکت‌ها و گسترش آن‌ها می‌تواند در پیشرفت و توسعه کشور نقش بسزایی داشته باشد و این امر تنها با حمایت و برنامه‎ریزی منسجم مسئولین ارشد به‎وجود می‌آید.

وی افزود: با تحصیلات کارشناسی در رشته حسابداری توانسته‌ام در این شرکت مشغول به‎کار شوم؛ کار ما به‌صورت شیفتی است و بیمه و حقوقمان سر موعد مقرر پرداخت می‌شود، در این خصوص مشکلی برای ما پیش نیامده است.

      فعالیت شرکت 16 سال بدون وقفه

مدیرکل صمت ایلام نیز اظهار کرد: مجموعه صنایع نساجی زرجین‎بافت ایلام از سال 1379 ابتدا با نام «حیدربافت» در زمینه تولید پارچه فاستونی فعالیت خود را آغاز کرد، سپس در سال 1383 با تغییر اساسی در ساختار تولید و به‌روزآوری ماشین‌آلات، محصول تولیدی از پارچه‌های فاستونی را به پارچه جین تغییر داد.

رضا محمدرحیمی افزود: در ادامه فعالیت، مدیران شرکت در سال‌های اخیر نیز تصمیم بر توقف محصول جین گرفته و به تولید پارچه کتان روی آورده‌اند، این درحالی است که این شرکت در 16 سال گذشته بدون وقفه با سه شیفت کاری فعالیت داشته و بالغ‌بر 120 نفر نیز در این مجموعه مشغول به‌کار هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت ایلام تصریح کرد: تأمین زمین مورد نیاز، تأمین تسهیلات سرمایه‌گذاری طرح، تسهیل در رونق تولید و رفع مشکلات در ستاد تسهیل ازجمله اقدامات این اداره کل در حمایت از کارخانه مذکور بوده است.

شرکت زرجین‌بافت یکی از شرکت‌های قدیمی شهرک صنعتی است که مقاومت جانانه‌ای را در مقابل سیل تعطیلی کارخانه‌های ایلام داشته است.

شناسه خبر 35015