شناسه خبر:35056
1399/10/20 12:28:28

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: 430 میلیارد ریال در طول دوونیم سال گذشته برای ارتقای معیشت و رفاه جامعه عشایری استان هزینه شده است.
احمد کرمی روز پنجشنبه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه عشایری استان بازگشایی، ترمیم و بهسازی راه‌های عشایری است که در طول سال‌های متمادی در اثر حوادث طبیعی همچون سیل و بحران‌ها دچار خسارت شده‌اند.
وی افزود: دولت بر رفع این مشکل همواره اهتمام داشته و در طول دوونیم سال گذشته دو هزار و 200 کیلومتر از این راه‌ها با اعتبار 45 میلیارد ریال بهسازی شده است.
معاون امور عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: همچنین تأمین آب شرب نیز از دغدغه‌های جدی عشایر استان به‌ویژه در مناطق جنوبی و گرمسیری است که از این نظر نیز با اعتبار 55 میلیارد ریال، سالیانه آب آشامیدنی 9 هزار و 736 خانوار تأمین می‌شود.
کرمی تأکید کرد: اجرای پروژه‌های تأمین آب شرب با سیستم لوله‌کشی (نزدیک‌رسانی) نیز از برنامه‌های دولت برای رفاه حال جامعه عشایری بوده که از محل اعتبارات بند ه تبصره چهار، 130 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر نیز ازجمله خدمات ارائه‌شده به این قشر تولیدکننده از سوی دولت است و در طول 30 ماه گذشته 200 میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده که موجب افزایش 900 تُنی تولید گوشت قرمز در استان ایلام شده است.
جامعه عشایری استان با 9 هزار و 736 خانوار و 60 هزار نفر جمعیت، حدود 11 درصد جمعیت استان و پنج درصد جمعیت عشایر کشور را تشکیل می‌دهد.
عشایر این استان با پرورش یک میلیون و 400 هزار رأس دام سبک 28 درصد زیربنای اشتغال استان را به خود اختصاص داده‌اند.
سالیانه مجموع درآمد عشایر استان بالای 10 هزار میلیارد ریال است که این درآمد از طریق فروش گوشت قرمز، شیر و فرآورده‌های لبنی حاصل می‌شود.

شناسه خبر 35056