شناسه خبر:35062
1399/10/20 12:35:59

سپهرغرب، گروه خبر: معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی سریع‌تر باید برای تعیین و تکلیف محل دفن پسماندهای بیمارستانی اقدام کند، با جدیت پیگیر این موضوع هستیم.
آذر ولی‌زاده در جمع اصحاب رسانه از جدیت پیگیری مدیریت پسماندهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست در این خصوص ناظر عالی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: طبق قانون پسماند، کسانی که تولید‌کننده هستند در زمینه جمع‌آوری، حمل و دفن، مدیریت با آن‌ها است و سازمان حفاظت محیط‌زیست در این رابطه صرفاً کار نظارتی را برعهده دارد.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه گفت: پیگیری‌های لازم درخصوص محل دفن پسماندهای بیمارستانی شهر کرمانشاه به‌جد در دستور کار این این اداره کل قرار گرفته است.
وی با اشاره به برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلند مدت سازمان در این راستا، افزود: در برنامه کوتاه‌مدت یکی از شرکت‌ها که درحال حاضر متولی دفن پسماندهای دانشگاه است، باید زمین‌های اطراف را خریداری و محل را ازنظر مساحتی بیشتر و سامان‌دهی کند.
ولی‌زاده ادامه داد: در برنامه بلندمدت دانشگاه علوم پزشکی یا باید از شهرداری کمک بگیرد و یا خود برای زمینی که قبلاً جهت استقرار محل جدید دفن پسماندهای بیمارستانی (که جزء پسماندهای ویژه است) مشخص شده، دست به‌کار شوند.
وی تصریح کرد: قاعدتاً علوم پزشکی باید سریع‌تر به این قضیه ورود کند و اگر چنانچه دانشگاه این کار را انجام ندهد، طبق مصوبات مختلفی که داشتیم، سازمان حفاظت محیط‌زیست با استفاده از وظیفه نظارتی خود به مراجع قضائی پرونده را ارجاع خواهد داد و پیگیری با جدیت ادامه دارد.

شناسه خبر 35062