شناسه خبر:35094
1399/10/21 10:12:54

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: 546 دستگاه گوشی و تبلت بین دانش‌آموزان نیازمند در کردستان توزیع شد.

رسول شیخی‌زاده اظهار کرد: کمیته امداد کردستان درحال حاضر 14 هزار دانش‌آموز و یک‌هزار و 500 دانشجوی نیازمند زیر پوشش دارد.

وی تصریح کرد: ارائه مشاوره‌ آموزشی، حمایت‌های نقدی و کالایی ازجمله خدماتی است که کمیته امداد کردستان به جامعه هدف خود در حوزه دانش‌آموزان نیازمند زیر پوشش انجام می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با اشاره به شیوع کرونا ویروس و مجازی شدن آموزش‌ها، گفت: نیاز دانش‌آموزان نیازمند به تبلت و گوشی‌ همراه برای بهره‌مندی از امکانات و بسترهای لازم آموزشی در فضای مجازی به‌صورت ویژه در دستور کار امداد استان قرار گرفت.

      صرف 2 میلیارد تومان جهت خرید گوشی برای نیازمندان

شیخی‌زاده اذعان کرد: در همین راستا به همت خیرین و حمایت کمیته امداد کشور 546 دستگاه گوشی و تبلت همراه با صرف اعتباری بالغ‌بر دو میلیارد تومان برای دانش‌آموزان نیازمند با اولویت خانواده‌های مددجوی دارای دو تا سه دانش‌آموز تهیه و به این عزیزان اهدا شد.

وی با تأکید بر اینکه تأمین اعتبار 271 دستگاه از این تعداد به‌صورت 50 درصد خیر و 50 درصد اعتبارات کمیته امداد بوده است، گفت: 275 دستگاه گوشی و تبلت صرفاً توسط خیرین خریداری شده و کمیته امداد کردستان در بین دانش‌آموزان نیازمند زیر پوشش توزیع کرده است.

به گفته وی به‌صورت میانگین برای خرید هر کدام از این گوشی‌ها و تبلت‌ها 30 میلیون ریال هزینه شده است و از طریق این رسانه از مردم نوع‌دوست استان می‌خواهیم در این اقدام ارزشمند و خیرخواهانه مشارکت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون در حوزه حمایت و سلامت 180 میلیارد تومان کمک‌معیشت به مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان پرداخت شده است.

      پرداخت حق بیمه 2189 مددجوی کردستانی

به گفته این مقام مسئول پرداخت 40 میلیارد ریالی کم‌هزینه ازدواج به مددجویان زیر پوشش، پرداخت وام ضروری و کارگشایی به چهار هزار و 828 نفر، پرداخت حق بیمه به دو هزار و 189 نفر، ایجاد اشتغال برای دو هزار و 704 طرح، خرید 26 واحد مددجویی برای مددجویان زیر پوشش و احداث و تکمیل 53 واحد مسکن مددجویی از دیگر اقدامات کمیته امداد کردستان طی سال‌ جاری در استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد کردستان در قالب تفاهم‌نامه با سپاه بیت‌المقدس ساخت 509 واحد برای مددجویان را در دستور کار قرار داده که تاکنون 404 واحد آن واگذار شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ارائه خدمات به جامعه هدف کمیته امداد با توجه به حجم بالای مخاطبین و نیازهای متعدد آن‌ها بدون مشارکت خیرین و مردم ممکن نیست، در همین راستا تلاش برای توسعه مشارکت‌های مردمی به‌عنوان یک اولویت مهم در این نهاد انقلابی دنبال می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد کردستان افزود: مشارکت‌های مردمی در قالب پرداخت زکات، صدقات، محسنین، اکرام ایتام و غیره نقش مهمی در ارائه خدمات و پاسخگویی به نیازهای جامعه هدف زیر پوشش این نهاد داشته است.

      جمع‌آوری 395 میلیارد ریال زکات در کردستان

شیخی‌زاده با بیان اینکه استان کردستان به‌لحاظ پرداخت زکات از استان‌های برتر در سطح کشور است، گفت:‌ امسال تاکنون 395 میلیارد ریال زکات، 37 میلیارد ریال صدقه و 105 میلیارد ریال کمک‌های مبتنی بر نیاز در سطح استان جمع‌آوری شده است.

وی اذعان کرد: کمیته امداد کردستان درحال حاضر از هفت هزار کودک در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین حمایت می‌کند که این جامعه هدف در کنار خدمات کمیته امداد در سرفصل‌های مختلف از حمایت 14 هزار حامی بومی و غیر بومی بهره‌مند هستند.

شیخی‌زاده از کمک 142 میلیارد ریالی حامیان به ایتام و محسنین کمیته امداد کردستان طی سال‌ جاری خبر داد و افزود: هم‌اکنون 65 مرکز نیکوکاری در سطح استان فعال است که هشت مرکز آن به‌صورت تخصصی در حوزه اشتغال و مسکن فعالیت می‌کند.

به گفته وی در 9 ماهه امسال با وجود تمام مشکلات اقتصادی و فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان و شیوع کروناویروس، خیرین 185 میلیارد ریال از طریق این مراکز نیکوکاری به محرومان کمک کرده‌اند.

شناسه خبر 35094