شناسه خبر:35116
1399/10/21 11:15:30

سپهرغرب، گروه ورزشی: تیم وچان کردستان در نخستین دیدار از دور برگشت رقابت‌های فوتبال لیگ برتر بانوان کشور، در خانه خود به تساوی برابر حریف ایلامی رضایت داد.

تیم وچان در رده دوم و پالایش گاز ایلام در رده سوم جدول رده‌بندی گروه خود جای داشتند، در اولین دیدار بعد از استراحت یک هفته ای میان فصل، در ورزشگاه ملک نیای سنندج به دیدار هم رفتند.

نماینده کردستان که در همان دقایق اول به گل برتری دست یافته بود، در دقیقه 25 بازی در پی خطای دست (هند) دفاع وسط خود، هلاله عبداللهی، کارت قرمز گرفت و ادامه بازی را با 10 بازیکن انجام داد.

برتری وچانی‌ها تا دقیقه 75 ادامه داشت ولی در پی استفاده حریف از ضدحمله نماینده کردستان، پالایش گاز ایلام حمله را تدارک دید و توانست دروازه میزبان خود را باز کند و یک امتیاز را در خانه حریف از آن خود کند.

دیدار رفت این 2 تیم سه گل برای وچان و یک گل برای پالایش ایلام داشت و حالا در برگشت، امتیازها و گل‌ها مساوی تقسیم شد.

تیم‌های ایلام و وچان تا پیش از این سه بار در لیگ برتر فوتبال بانوان برابر هم قرار گرفته بودند که هر سه بار را تیم وچان برنده از میدان بیرون آمده بود و این بار ایلامی‌ها سنت شکنی کردند و بالاخره یک امیتاز آن هم در خانه حریف کردستانی گرفتند.

قضاوت این دیدار را مهسا قربانی به عنوان داور میدان بر عهده داشت و سمیه براتیه و نیلوفر محمدخانی به عنوان کمک داور اول و دوم و راحله پشابادی به عنوان داور چهارم در این بازی حضور داشتند.

سرمربی تیم وچان و در پاسخ به چرایی این تساوی با توجه به برد شیرین دور رفت، اظهار داشت: در فوتبال هر اتفاقی ممکن است بیفتد و بچه‌های ما بازی بسیار خوب و عالی از خود به نمایش گذاشتند، تمامی تاکیک‌های لازم را پیاده کردند و روی کار تیمی خوب به یک گل هم دست یافتند.

فاطمه صادقی افزود: در پی اشتباه فردی یکی از بازیکنان و البته قضاوت سختگیرانه داور، دفاع وسط ما کارت قرمز گرفت در حالی که هم آفساید بود و هم این خطا در نهایت می‌توانست کارت زرد در پی داشته باشد اما با سختگیری داور هلاله عبداللهی دفاع وسط ما از زمین اخراج و تیم ما 10 نفره شد.

وی افزود: با این وجود بازیکنان وچان بازی را خوب نگهداشتند و با حملات متعدد حملات پی در پی را داشتند که منجر به گل نشد و در یک ضدحمله، روی حمله حریف دروازه ما گشوده شد.

صادقی با بیان اینکه بازیکنان وچان در برابر تیم جنگنده و دونده ایلام تهاجمی ظاهر شدند، تاکید کرد: اگر وظایف و تقسیم کاری که انجام گرفته بود به خوبی اجرا میشد حتی با تعداد نفرات کمتر هم میتوانستیم به تعداد گل بیشتری دست پیدا کنیم.

سرمربی وچان گفت: ما یک بر هیچ جلو بودیم و سعی داشتیم تا بازی را به نفع خود نگهداریم و شاید به دلیل دوندگی زیاد و خستگی بود که گل تساوی را خوردیم اما به جرات میتوان ادعا کرد که بهترین بازی امسال را در برابر پالایش گاز ایلام داشتیم.

صادقی با بیان اینکه وچان تیمی جوان است و به نتایج روی کاغذ اکتفا نمی‌کند، تاکید کرد: ما همچنان به دنبال قهرمانی هستیم و در این زمینه همه توجه خود را روی بازی‌های دور بعد متمرکز کرده‌ایم هرچند به عنوان تیم دوم جدول رده‌بندی گروه ب باشیم.

تیم وچان کردستان هفته آینده در ادامه رقابت‌های فوتبال لیگ برتر بانوان، مهمان تیم سارگل بوشهر خواهد بود.

شناسه خبر 35116