شناسه خبر:35167
1399/10/22 01:27:21
مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان کردستان:

طرح تلفیق اکوتوریسم، گردشگری سلامت و کشاورزی در هورامان تدوین شد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان کردستان از تدوین طرح جامع تلفیق اکوتوریسم،گردشگری سلامت و کشاورزی در منطقه هورامان خبر داد.

به‌ گزارش سپهرغرب و به ‌نقل از روابط ‌عمومی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان کردستان، یعقوب گویلیان اظهار کرد: طرح جامع تلفیق اکوتوریسم و گردشگری سلامت و کشاورزی به همراه ارائه محصولات ارگانیک و صنایع دستی هورامان توسط رضا اندیشه، کارشناس ارشد حشره‌شناسی و مدیر اقامتگاه بوم‌گردی تریفه در روستای دولاب، تهیه و تدوین شده است.

وی افزود: این طرح در جشنواره ملی رویش دانشجویی در سال 98 به‌عنوان ایده برتر انتخاب و در ارتباط با ثبت جهانی هورامان، کمک به جوامع روستایی و ارتباط دانشگاه با گردشگری و بوم‌گردی تدوین شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان کردستان خاطرنشان کرد: این طرح شامل سه بخش گردشگری با محوریت اقامتگاه‌های بوم‌گردی، صنایع‌ دستی با محوریت آموزش و به‌وجود آوردن بازار فروش و کشاورزی با محوریت ایجاد کلینیک گیاه‌پزشکی، مشاوره کشاورزی، بسته‌بندی محصولات و کشت و برداشت گیاهان دارویی است.

گویلیان اظهار کرد: این اداره کل آمادگی خود را برای حمایت از چنین طرح‌های کاربردی و زیربنایی اعلام می‌کند، چراکه با اجرای این طرح می‌توان برای 40 نفر در فاز نخست به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرد و در فازهای بعدی نیز میزان اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم آن بسیار بیشتر خواهد بود.

شناسه خبر 35167