شناسه خبر:35240
1399/10/23 10:20:58

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: 200 میلیارد تومان از محل منابع طرح توسعه خدمات مناطق محروم (USO)، برای توسعه ارتباطات روستایی استان و دستیابی آن‌ها به شبکه ملی اطلاعات هزینه شده است.

شهاب حیدری افزود: در راستای توسعه ارتباطات، دستیابی به شبکه ملی اطلاعات و کاهش شکاف دیجیتالی بین مناطق روستایی و شهری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نسبت به ایجاد سایت‌های جدید و همچنین ارتقای فناوری سایت‌ها به نسل‌های پرسرعت‌تر و کیفی‌تر از محل منابع طرح توسعه خدمات مناطق محروم (USO) اقدام کرده است.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب پوشش تلفن همراه در لرستان گفت: توسعه شبکه تلفن مناطق محروم استان یک اولویت و در این زمینه احداث 35 سایت جدید ارتباطی، تأمین پوشش ارتباطی برای 50 روستای دیگر توسط اپراتورهای تلفن همراه و ارتقای فناوری بیش از 40 روستا از دیگر پروژه‌های در حال اجرا است.

مدیرکل و فناوری اطلاعات لرستان اضافه کرد: در برخی موارد بتن‌ریزی و نصب دکل نیز انجام گرفته است و سایر این پروژه‌ها نیز تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

حیدری تأکید کرد: انتظار می‌رود با اتمام پروژه‌های فیبرنوری و همچنین تکمیل، توسعه و ارتقای سایت‌های ارتباطی طرح توسعه خدمات محروم، تمامی نقاط استان به‌صورت صددرصدی از شبکه‌های ارتباطی بهره‌مند شوند.

وی افزود: تاکنون نیز اقدامات مطلوبی برای تحقق دولت الکترونیک در استان از جمله افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه و رسیدن به 145 درصد در تمام نواحی، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، برقراری پوشش کامل ارتباطی در 98 درصد مناطق، بهره‌مندی 76 درصدی از شبکه پرسرعت اینترنت نسل چهار، پوشش 91 درصدی روستاها از شبکه‌های ارتباطی و تجهیز 82 درصد روستاها به خطوط تلفن ثابت صورت گرفته است.

شناسه خبر 35240