شناسه خبر:35387
1399/10/25 15:00:01

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه بر حل مشکل پروژه فیروزه و تسریع در اجرای آن تاکید کرد و گفت: این پروژه تجاری که چندین سال است عملیات ساخت آن متوقف شده باید هرچه سریعتر مشکلات موجود بر سر راه اجرای آن برطرف شود.

«هوشنگ بازوند» روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برای حل مشکل اجرای پروژه فیروزه کرمانشاه که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهردار کرمانشاه، مدیرکل دفتر فنی استانداری و مدیرعامل توسعه عمران برگزار شد، اظهار داشت: باید با ایجاد امکانات و زیرساخت‌های لازم در راستای امیدآفرینی به جامعه نهایت تلاش خود را بکار گیریم و به طور قطع اجرای پروژه‌های شهری، نقش بسیار مهمی در ایجاد امید و نشاط در شهرها دارد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: شهرداری چنانچه در نظر دارد که برای روتق بخشی به این پروژه امتیازاتی قایل شود باید حتماً به صورت شفاف به همه اعلام و تمهیدات لازم را برای تسریع در اجرای این پروژه اتخاذ نماید.

وی با تاکید بر این مطلب که باید کارها و برنامه‌های خود را در راستای ارائه خدمات بیشتر به مردم و امیدآفرینی به جامعه قرار دهیم، افزود: ایجاد امکانات و زیرساخت‌های شهری نقش بسیار مهم در ایجاد امید برای مردم دارد لذا اتخاذ تمهیدات لازم برای تسریع در اجرای پروژه فیروزه کرمانشاه ضروری است.

در این جلسه مقرر شد شرکت عمران توسعه کرمانشاه بررسی‌های لازم را برای اخذ اختیارات لازم از شهرداری کرمانشاه انجام و گزارش این برنامه را در جلسه هفته آینده ارایه نماید.

گفتنی است، پروژه مجتمع تجاری فیروزه شهر کرمانشاه که خاک‌برداری آن از سال 87 آغاز شده است، کماکان بلاتکلیف و در انتظار ساماندهی است.

فیروزه یکی از پروژه‌های قدیمی و بزرگ کرمانشاه محسوب می‌شود که با زیربنای 56 هزار مترمربع در زمینی به مساحت هفت هزار متر در خیابان مدرس و در جوار مسجد جامع این شهر واقع شده است.

از سال‌های ابتدای دهه 80 طراحی‌ها و مباحث مختلف برای ساخت مجتمع تجاری فیروزه مطرح بود تا در نهایت، کار خاک‌ برداری آن از سال 87 و کار ساخت اسکلت آن از سال 90 آغاز شد.

اسکلت بتنی و سقف‌های این مجتمع تجاری تاکنون در پنج طبقه زیرزمین و سه طبقه بالای زمین احداث شده اما از اواسط سال 94 تاکنون راکد باقی مانده است.

شناسه خبر 35387