شناسه خبر:35391
1399/10/25 15:11:13

سپهرغرب، گروه خبر: شهرستان دلفان یک از مناطق سردسیر لرستان است که همواره حوادثی همچون سیل و برف موجب مسدود شدن راههای ارتباطی روستایی آن می‌شود که این انسداد مشکلاتی را برای نجات بیماران و به ویژه زنان باردار به وجود آورده است.

شهرستان دلفان با 2 هزار 500 متر مربع وسعت، 440 روستا و 150 هزارنفر در شمال لرستان و یک موقعیت ارتباطی بسیار مهم میان سه استان لرستان، همدان و کرمانشاه واقع شده و وقوع سوانح رانندگی در مسیرهای ارتباطی نورآباد به خرم آباد، نهاوند و کرمانشاه و مجروح شدن سرنشینان خودروها، راه اندازی اورژانس هوایی را برای کمک به مصدومان احتمالی به ضرورتی انکار ناپذیر تبدیل کرده است.

از طرفی به دلیل وسعت منطقه و پراکندگی روستاهای دلفانT امدادرسانی زمینی در مواقع بحران همچون سیل، برف و زلزله، دشوار یا غیرممکن می‌شود که وجود اورژانس هوایی در این حوادث نیز بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

به اعتقاد شهروندان دلفان، نبود اورژانس هوایی یکی از مشکلات اساسی این شهرستان است که از مسئولان درخواست می‌کنند با عزمی جدی نسبت به استقرار بالگرد در این شهرستان اقدام کنند.

راه‌اندازی اورژانس هوایی دلفان توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران شهرستان و رسانه‌ها بارها مطرح و مطالبه‌گری شده است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز موافقت کتبی خود را با راه‌اندازی این اورژانس اعلام کرده اما تاکنون این مطالبه به‌حق و اساسی مردم تحقق نیافته و مشکل اعزام بیماران از این شهرستان همچنان پابرجا است.

موقعیت جغرافیایی منطقه به گونه ای است که اورژانس زمینی همواره ماموریت‌های فراوانی دارد، اما در شرایط بحرانی، خدمت‌رسانی به مناطق دور افتاده و محروم دشوار و غیرممکن می‌شود.

به هر حال دلفان حادثه خیز است و با توجه به وسعت و تعداد 444 روستای منطقه، راه‌اندازی اورژانس هوایی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و مطالبه به‌حق مردم منطقه است

شناسه خبر 35391