شناسه خبر:35416
1399/10/29 10:58:35

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اتمام بخشی از مطالعات طرح جداسازی فاضلاب از رودخانه گنجنامه همدان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آبفا همدان، فرهاد بختیاری‌فر ضمن ارائه گزارشی درخصوص مطالعه طرح جمع‌آوری فاضلاب منطقه توریستی گنجنامه، گفت: با توجه به تأمین 15 درصدی آب شرب همدان از رودخانه عباس‌آباد و نیاز به رفع آلودگی این رودخانه، شرکت آب و فاضلاب استان همدان به‎منظور مطالعه جمع‌آوری فاضلاب تولیدی از اماکن حد فاصل رودخانه میدان عباس‌آباد تا مجموعه گنجنامه قراردادی با موضوع نقشه‌برداری فاز یک و دو مطالعات جمع‌آوری فاضلاب‌های هدایت‌شده به سمت رودخانه عباس‌آباد از میدان گنجنامه تا میدان عباس‌آباد را با «مهندسین مشاور ری آب» منعقد کرد.

وی با اذعان به اینکه برابر ارزیابی‌های انجام‌شده اجرای مطالعات مذکور نیازمند 750 میلیون ریال اعتبار است، عنوان کرد: برابر قرارداد منعقدشده محدوده مورد مطالعه شامل باغ‌های اطراف رودخانه عباس‌آباد و جاده گنجنامه، مراکز تفریحی، رستوران‌ها و همچنین دهکده توریستی گنجنامه است.

بختیاری‌فر با بیان آنکه این طرح مطالعاتی به‌منظور جمع‌آوری فاضلاب منطقه گنجنامه پیشنهاد شد، اظهار کرد: براساس این طرح پیشنهاد اجرای 15 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در دو طرف حریم رودخانه عباس‌آباد به همراه آزادسازی حریم آن با برآورد تقریبی 760 میلیارد ریال ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح مذکور به‌صورت ثقلی در مجاورت حریم رودخانه با تمهیدات خاص و پس از تأمین اعتبار و مشخص شدن دستگاه اجرایی قابل اجرا است.

 

شناسه خبر 35416