شناسه خبر:35421
1399/10/29 11:08:50
رئیس سازمان صمت استان همدان:

پتروشیمی هگمتانه مثل ساعت کار می‌کند

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه تعدیل نیرو نداشته است، گفت: پتروشیمی هگمتانه نه‌تنها تعدیل نیرویی نداشته بلکه همانند ساعت در حال کار است و به‌دنبال مجوزهای توسعه هستند.

حمیدرضا متین با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه برای 230 نفر اشتغال‌زایی داشته است، اظهار کرد: به‌زودی طرح توسعه پتروشیمی هگمتانه کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 1200 میلیارد تومانی پتروشیمی هگمتانه، تصریح کرد: پتروشیمی هگمتانه بعد از 18 سال با سرمایه‌گذاری 1200 میلیارد تومانی در راستای تولید PVC گرید پزشکی برای نخستین‌بار در کشور در چهارم دی‌ماه امسال به‌طور رسمی افتتاح شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: پتروشیمی هگمتانه ظرفیت تولید 45 هزار تن PVC گرید پزشکی و 20 هزار تن امولوسیون PVC را دارد که این کارخانه در حال حاضر مانند ساعت کار می‌کند به‌طوری‌که تا اردیبهشت محصولات خود را پیش‌فروش کرده است.

متین درباره وضعیت پتروشیمی ابن‌سینا نیز اعلام کرد: پتروشیمی ابن‌سینا همچنان در وضعیت قبل است اما پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های اردیبهشت و خرداد سال 1400 حرکتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیشرفت دفتری پتروشیمی ابن سینا زیاد شده اما از نظر فیزیکی هنوز کاری انجام نشده است، افزود: پیشرفت‌های دفتری و قراردادهای این پتروشیمی زیاد است اما در زمینه پیشرفت فیزیکی هنوز کاری نکرده‌اند.

به ‌گزارش ایسنا؛ پتروشیمی هگمتانه اوایل دهه 80 کلنگ‌زنی شد اما اتمام این طرح با فراز و فرودهای بسیاری مواجه بود که از سال گذشته عزم مسئولان برای راه‌اندازی آن جدی شد به‌طوری‌که این واحد بعد از 18 سال در دی‌ماه امسال به بهره‌برداری رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان، در حال حاضر یک و نیم میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده به پتروشیمی هگمتانه تخصیص یافته و انتقال سه میلیون مترمکعب از این پساب به پتروشیمی ابن‌سینا نیز در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد.

 

شناسه خبر 35421