شناسه خبر:35426
1399/10/29 11:17:08

سپهرغرب، گروه خبر: با توجه به اینکه توسعه استان ایلام در گرو راه‌ها است؛ چهاربانده کردن محور ایلام- حمیل- کرمانشاه به‌عنوان اصلی‌ترین محور اربعین و عتبات عالیات استان و کشور به‌شمار می‌آید و بایستی مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

مسیر مواصلاتی ایلام- کرمانشاه یکی از پُرترددترین راه‌های مواصلاتی استان ایلام به حساب می‌آید و با توجه به اینکه استان ایلام را به مرکز کشور متصل می‌کند، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به‌طوری که طی سال‌های اخیر شاهد اقداماتی جهت بهسازی این مسیر از سوی نهادهای ذی‌ربط بوده‌ایم.

می‌توان گفت در حوزه توسعه راه‌های مواصلاتی ایلام، یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که آغاز شده، ساخت آزادراه ایلام- کرمانشاه است.

با توجه به اهمیت پروژه چهاربانده کردن ایلام- کرمانشاه در پیشرفت استان و با درنظر گرفتن اینکه راه‌های مواصلاتی تأثیر چشمگیری در توسعه اقتصادی و خروج از بن‌بست جغرافیایی هر منطقه دارند، ضروری است پروژه مذکور به‌طور ویژه جزء برنامه‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین مسئولان استانی قرار داشته باشد و به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

      توسعه بیشتر استان در گرو بهره‌برداری از آزادراه ایلام- کرمانشاه

یکی از شهروندان ایلامی گفت: چهاربانده کردن ایلام- کرمانشاه یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم استان ایلام است و انتظار ما از مسئولین مربوطه این است که با به پایان رساندن این پروژه مهم، استان ایلام را که به دروازه عتبات عالیات در کشور مشهور است، به سوی توسعه بیشتر پیش ببرند.

رجبی افزود: ضروری است مسئولان چهاربانده کردن مسیر ایلام- کرمانشاه که موجب سهولت در تردد زوار و همچنین صادرات کالا از مرز بین‌المللی مهران است را مورد توجه قرار داده و در اولویت پروژه‌های عمرانی قرار دهند.

      لزوم توجه بیشتر مسئولین استانی به پروژه

یکی دیگر از شهروندان ایلامی گفت: پروژه چهاربانده کردن ایلام- کرمانشاه متأسفانه آن‌گونه که باید، مورد توجه مسئولین قرار نگرفته و همین امر سبب شده تکمیل این پروژه به‌کُندی پیش رود.

احمدی اظهار کرد: با توجه به آنکه این مسیر مواصلاتی یکی از پُرترددترین راه‌های استان ایلام به‌شمار می‌رود، سالانه شاهد سوانح جاده‌ای در این مسیر هستیم و از مسئولین انتظار داریم این طرح عمرانی را بیشتر مورد توجه خود قرار دهند تا مشکلات تردد و حوادث در این مسیر خاتمه یابد.

      تکمیل سریع‌تر پروژه درصورت نبود مشکلات اعتباری

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در استان ایلام گفت: قطعه نخست مسیر حمیل به پایانه مرزی که از مسیرهای اصلی ارتباطی استان ایلام به‌شمار می‌رود، 78 کیلومتر است که 30 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان کرمانشاه قرار دارد و توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در دستور مطالعه برای چهاربانده کردن است.

شریفی‌راد با اشاره به آنکه تا این مرحله از پروژه 240 میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه داد: درصورت تأمین اعتبار روند ساخت این آزادراه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در استان ایلام ادامه داد: محور ایلام- حمیل- کرمانشاه به‌عنوان اصلی‌ترین محور اربعین و عتبات عالیات استان و کشور، سالانه محل تردد میلیون‌ها زائر بوده و این امر ضرورت بهسازی مسیر مذکور را دوچندان کرده است.

      کاهش سوانح رانندگی

با وجود پتانسیل‌های فراوان در استان ایلام، راه‌های مواصلاتی آن از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و سالانه شاهد تلفات زیادی در محورهای مواصلاتی استان ایلام هستیم و ازاین‌رو این استان برای توسعه همه‌جانبه نیازمند وجود راه‌های استاندارد و ایمن است.

از سوی دیگر با توجه به اینکه عدم استاندارد راه‌های مواصلاتی سبب افزایش سوانح رانندگی می‌شود، بهسازی این راه‌ها می‌تواند به کاهش آمار تصادف و تلفات جاده‌ای در استان منجر شود.

شناسه خبر 35426