شناسه خبر:35547
1399/11/1 09:49:39

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر جشنواره ابوذر ایلام گفت: آثار فاخر و ارزنده در بخش‌های مختلف رسانه از خبرنگاران استان و فعالان این حوزه به جشنواره کشوری ابوذر راه می‌یابد.

رضا میرزاد روز سه‌شنبه اظهار کرد: فراخوان برگزاری ششمین جشنواره ابوذر استان منتشر شده و تاکنون خبرنگاران استان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند، اما انتظار داریم با توجه به توانمندی بسیاری از خبرنگاران، آثار فاخر و ارزنده به این جشنواره ارسال شود.

وی اظهار کرد: آثار برگزیده استان پس از اعلام نتایج داوری به جشنواره ابوذر کشور راه می‌یابند که امیدواریم در کشور هم حائز رتبه و مقام شوند.

میرزاد گفت: در برخی از محورهای جشنواره با تبصره ی عدم چاپ و بدون زمان انتشار سعی شده است تا فرصتی به خبرنگاران داده شود که در این زمینه‌ها نیز خلق اثر کنند.

وی محورهای وقف، آبخیزداری، دستاوردهای نظام، جنگل‌کاری و موضوع آزاد درخصوص ظرفیت‌های استان را از آن جمله برشمرد.

این مقام مسئول افزود: محورهای جشنواره شامل جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، بصیرت و دشمن‌شناسی، خروج آمریکا از منطقه، خون‌بهای حاج‌قاسم سلیمانی (بدون شرط انتشار)، موضوعات اجتماعی شامل طلاق، اعتیاد، فرزندآوری‌ و خودکشی، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، کرونا و کمک مؤمنانه، دفاع مقدس و نقش مردم ایلام در جنگ، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه اقدام، امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، روایت از اربعین در سال‌های گذشته، بررسی راهکارهای توسعه وقف‌های همگانی در بستر فضای مجازی (بدون شرایط زمان انتشار)، آبخیزداری و توسعه فضای سبز (بدون شرط انتشار)، جنگل‎کاری و حفاظت از جنگل (بدون شرط انتشار) و موضوع آزاد (یکی از ظرفیت‌های فراموش‌شده بومی استان) است.

وی ادامه داد: همچنین در بخش ویژه «برای پژمان» نیز به‌مناسبت درگذشت خبرنگار فقید رسانه پژمان مهدوی‌فر سعی داریم تا با گرامیداشت یاد و خاطره وی، از خانواده‌اش تجلیل کنیم.

میرزاد گفت: قالب آثار جشنواره در بخش‌های خبر، گزارش، مصاحبه، مقاله و یادداشت، کاریکاتور، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، فیلم کوتاه، عکس و پوستر است که خبرنگاران می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

وی اضافه کرد: آثار ارسالی باید از 98/11/22 تا 99/10/20 در یکی از رسانه‌های دارای مجوز منتشر شده باشد.

دبیر جشنواره ابوذر گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به سازمان بسیج رسانه به آدرس ایلام - چهارراه حضرت سیدالشهدا(ع) - جنب بانک دی ارسال کنند.

وی افزود: همه خبرنگاران آزاد و شاغل در تمامی رسانه‌های استان دارای مجوز در سامانه جامع رسانه‌های کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

میرزاد تأکید کرد: هر خبرنگار در سه قالب و ارسال یک اثر اجازه شرکت در جشنواره را دارد و اثر باید در بازه زمانی بهمن 98 تا 20 دی‌ماه 99 در رسانه‌های مکتوب و الکترونیکی استان دارای مجوز سامانه‌های جامع کشور منتشر شده باشد.

وی اضافه کرد: براساس آخرین اطلاعیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ابوذر تا ساعت 24 مورخه 99/11/05 است و تمدید نخواهد شد.

میرزاد گفت: خبرنگاران می‌توانند آثار مربوط به خویش در دوره زمانی 98/11/22 تا 99/10/20 را به ایمیل abozarha.ilam@gmail.com و همچنین از طریق واتساپ و تلگرام به شماره 09398433916 ارسال کنند.

وی افزود: همچنین آثار مکتوب به‌صورت حضوری، ترجیحاً در قالب ورد با (فونت 14 - زر یا میترا) ازطریق آقای سیدداود سجادی به شماره همراه (09185138854) قابل دریافت است.

این مقام مسئول اظهار کرد: هیئت داوران این جشنواره نیز انتخاب شد و قرار است میهمان ویژه کشوری نیز در این جشنواره شرکت کند.

جشنواره ابوذر با همکاری بسیج رسانه تاکنون پنج دوره در استان برگزار شده است.

شناسه خبر 35547