شناسه خبر:35670
1399/11/4 09:25:14

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب از اعطای گواهینامه ایمنی آب توسط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، مجید زیبازاده با اشاره به آنکه این گواهینامه برای نخستین‌بار در کشور توسط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت برای شهر همدان صادر شده است، گفت: براساس اهداف تعریف‌شده، برنامه ایمنی آب باید با مشارکت دیگر دستگاه‌های استان در راستای تضمین کیفیت آب شرب در تمامی شهرها و روستاها عملیاتی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن ارائه توضیحاتی، اظهار کرد: این برنامه در سال 93 از سوی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ابلاغ شد و بر همین اساس طی دو سال اخیر با جدیت توسط دفتر پایش کیفیت پیگیری شد.

زیبازاده افزود: در همین راستا تیم کارشناسی به محوریت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب تشکیل و برگزاری جلسات به‌طور مستمر به‌منظور اجرای این برنامه در دستور کار قرار گرفت.

وی در همین خصوص توضیح داد: در ابتدا برنامه ایمنی آب طی 10 گام برای شهر همدان انجام و به موازات آن در آبفای روستایی سابق برای مجتمع روستایی سنگستان و ریواسیجان تویسرکان عملیاتی شد و در ادامه شهر رزن، به‌عنوان شهر دوم استان منتخب بود.

این مقام مسئول با بیان آنکه چندین‌مرتبه توسط کمیته راهبردی برنامه ایمنی آب کشور، وزارت بهداشت و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ممیزی‌های لازم در این رابطه انجام شد، گفت: پس از انجام ممیزی‌های مذکور، گواهینامه ایمنی آب به همدان به‌عنوان نخستین شهر در اجرای این برنامه اعطا شد.

وی توضیح داد: در این برنامه که با محوریت شرکت آب و فاضلاب و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود، دستگاه‌های نظارتی و اجرایی نظیر استانداری، فرمانداری، سازمان حفاظت محیط‌زیست، جهاد کشاورزی، سازمان پخش فرآورده‌های نفتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت آب منطقه‌ای، شهرداری و شرکت‌های مدعو مانند شرکت شهرک‌های صنعتی با توجه به دستور کار جلسات، مشارکت دارند.

زیبازاده عنوان کرد: با عنایت به حمایت‌های بی‌دریغ مدیرعامل محترم شرکت، معاونت بهره‌برداری و مدیر امور آبفای شهرستان همدان گواهینامه برنامه ایمنی آب که چندین‌بار توسط آبفای کشور، وزارت بهداشت و کمیته راهبردی کشوری ایمنی آب ممیزی شده است، به شهر همدان به‌عنوان نخستین شهر در سطح کشور اعطا شد.

شناسه خبر 35670