شناسه خبر:35919
1399/11/8 10:43:42

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام گفت: الحاق دو روستای چالسرا و بانقلان به شهر ایلام امروز تصویب شد.

قاسم سلیمانی دشتکی صبح روز سه‌شنبه در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان از تصویب الحاق دو روستای چالسرا و بانقلان به شهر ایلام خبر داد و عنوان کرد: این مهم در شورای توسعه و برنامه‎‌ریزی استان با اکثریت آرا مصوب شد.

وی در ادامه گفت: الحاق روستاهای اطراف شهر ایلام به‌منظور ارائه و بهبود خدمات به این روستاها صورت می‌گیرد و با توجه به آنکه این روستاها چسبیده به شهر هستند و از امکانات و فضاهای ایلام استفاده می‌کنند، الحاق آن‌ها منطقی به نظر می‌رسد.

این مقام مسئول افزود: در شهر ایلام کمبود زمین وجود دارد و برای احداث پروژه‌های مسکن ازجمله اقدام ملی مسکن و مسکن محرومان به زمین نیاز است که با الحاق این روستاها بسیاری از مشکلات شهر برطرف خواهد شد.

استاندار ایلام بیان کرد: دو روستای دیگر فاطمیه و هفت‌چشمه هم بعد از انجام کارشناسی‌های لازم و مشورت با شورای شهر در جلسه آینده برای الحاق به شهر ایلام مطرح خواهند شد.

سلیمانی‎‌دشتکی در ادامه از کمک به شهرداری ایلام برای ارائه خدمت به این روستاها خبر داد و گفت: شهرداری ایلام می‌تواند به‌واسطه‌ الحاق این روستاها به شهر ایلام منطقه‌ی جدید را در شهرداری ایجاد کرده و با به خدمت گرفتن نیروی انسانی و تجهیزات لازم، نسبت به خدمات‌رسانی به این بخش‌ها اقدام کند.

 

شناسه خبر 35919