شناسه خبر:35990
1399/11/9 09:56:30

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اشاره به صدور یک‌هزار و 500 اخطار قطع گاز برای ساختمان‌های دولتی لرستان گفت: 102 روستای استان در 6 ماهه نخست امسال گازرسانی شد.

کرم گودرزی با اشاره به تعداد مشترکان شرکت گاز استان لرستان اظهار کرد: شرکت گاز در استان لرستان درمجموع 558 هزار مشترک در بخش‌های صنعتی، خانگی و تجاری دارد که از این تعداد 528 هزار در بخش خانگی، هزار و 837 مشترک در بخش صنعت، 52 جایگاه سی‌ان‌جی و مابقی مشترکان شامل واحدهای تجاری، عمومی، مساجد و مراکز بهداشتی می‌شود.

وی افزود: از تعداد 25 شهر استان اکنون 24 شهر از نعمت گاز برخوردارند و عملیات گازرسانی به شهر شول‌آباد نیز به‌عنوان آخرین شهر با پیشرفت فیزیکی بیش از 76 درصد در حال انجام است بر همین اساس ضریب نفوذ گاز در بخش شهری استان 99.9 دهم درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی استان بیش از 90 درصد است عنوان کرد: دو هزار 363 روستای واجد شرایط گازرسانی در استان داریم که از این تعداد تاکنون هزار و 821 روستا از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

گودرزی در رابطه با تأمین گاز پایدار در لرستان بیان کرد: از ابتدای امسال اقدامات بسیار خوبی جهت تأمین گاز پایدار استان در فصل سرما انجام شده است و خوشبختانه در راستای زیرساخت تأمین گاز پایدار در استان هیچ‌گونه مشکلی نداریم و از هم استانی‌ها انتظار داریم بهینه مصرف کنند.

وی گفت: با توجه به فصل سرما جهت صرفه‌جویی مصرف گاز در بخش دولتی با توجه به بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور کلیه سازمان‌های دولتی یک ساعت قبل از شروع کار سیستم‌های گرمایشی را روشن و یک ساعت قبل از پایان کار این سیستم‌ها را خاموش کنند و همچنین بر اساس بخشنامه مذکور سازمان‌های دولتی موظف هستند نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش مصرف گاز داشته باشند.

وی تصریح کرد: در راستای دستور مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به اقشار کم‌درآمد و همچنین مصوبه شرکت ملی گاز در راستای تشویق مشترکان کم‌مصرف مشترکانی که کمتر از 200 مترمکعب در ماه گاز مصرف کنند تعرفه گاز بهای آن‌ها رایگان است ولی مشترکان پرمصرفی که بیش از 200 مترمکعب گاز در ماه مصرف کنند چنانچه بتوانند نسبت به سال‌های 96 و 97 مصرف خود را 10 درصد کاهش دهند گاز بهاء آن‌ها 15 درصد کاهش پیدا می‌کند ولی اگر 10 درصد افزایش داشته باشند هزینه گاز بهاء آن‌ها با 15 درصد افزایش لحاظ می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اشاره به طرح پایش مصرف روزانه گاز اماکن دولتی در سطح استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 9 هزار و 97 مورد بازرسی از ساختمان‌های دولتی انجام‌شده که منجر به صدور هزار و 500 اخطار قطع گاز و هزار و 345 مورد قطع جریان گاز ساختمان‌های دولتی به‌دلیل عدم رعایت الگوی مصرف‌شده و پس از اخذ تعهد بلافاصله گاز آن‌ها وصل شده است.

گودرزی در رابطه با اقدامات شرکت گاز استان در راستای مقابله با پدیده گازگرفتگی و مرگ خاموش اظهار کرد: شرکت گاز استان لرستان با راه‌اندازی کمپین نه به مرگ خاموش و مسمومیت‌های ناشی از گاز طبیعی در استان آموزش‌هایی از قبیل اطمینان از هواکش، استفاده از کلاهک اچ، فاصله استاندارد شیلنگ گاز و وسیله گرمایشی و غیره را از طریق رسانه‌ها به مردم ارائه داده تا بتوانیم این مسمومیت ناشی از گاز را به صفر برسانیم.

وی در رابطه با پروژه‌های شرکت گاز استان افزود: در شش‌ماهه نخست امسال 102 روستا و 147 صنعت گازرسانی شدند و اکنون نیز آمادگی گازرسانی و افتتاح 83 روستا و 38 صنعت در دهه فجر را در سطح استان داریم.

شناسه خبر 35990