شناسه خبر:36151
1399/11/13 10:31:52

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: معاون وزیر و نماینده ویژه وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به همراه سایر معاونان و مدیران کل این وزارتخانه با هدف توسعه برنامه‌های اشتغالزا و نیز حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها در هفته جاری به این استان سفر خواهند کرد.

به گزارش ایرنا؛ «هدایت حاتمی» روز یکشنبه در جلسه بررسی و تبیین برنامه‌های حوزه اقتصاد در دهه مبارک فجر با تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: بررسی و پیگیری پروژه‌های مربوط به شستا، طرح‌های مرتبط با تجارت مرزی، پروژه‌های مربوط به زنجیره‌های ارزش، مشاغل کوچک و کارگاهی و بحث بیمه روستایی از مهمترین اهداف سفر تیم وزارت کار به استان است.

وی یکی دیگر از اهداف این سفر را تامین مالی بانک‌ها عنوان کرد و گفت: مدیران بانک‌های رفاه کارگران، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید نیز به همراه این تیم به استان کرمانشاه خواهند آمد تا با تامین مالی این بانکها بخشی از کمبود اعتبارات لازم برای تکمیل و تجهیز پروژه‌های استان تامین و مرتفع گردد که امیدوارم تنفس جدیدی برای اقتصاد استان ایجاد شود.

حاتمی در ادامه با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر افزود: دهه مبارک فجر فرصت گرانبهایی برای بیان دستاوردهای انقلاب است و ما باید در این ایام به عنوان یک وظیفه ملی مردم را از دستاوردهای انقلاب و دولت خدمتگزار آگاه نماییم تا بخشی از تبلیغات مخربی که علیه نظام اسلامیمان صورت می‌گیرد را خنثی کنیم.

گزارش مرکز آمار ایران از کاهش 1.2 درصدی نرخ بیکاری کشور در پاییز امسال نسبت به پاییز سال 98 حکایت دارد و نشان می‌دهد نرخ بیکاری در این استان غربی کشور برای نخستین بار در 10 سال اخیر به پایین‌ترین رقم رسیده است.

براساس طرح آمارگیری نیروی کار که به تازگی منتشر شده، نرخ بیکاری در پاییز امسال به عدد 9.4 درصد رسیده که نسبت به پاییز سال گذشته 1.2 درصد کمتر شده است.

اکنون بیش از 30 هزار نفر در حدود یک هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

شناسه خبر 36151