شناسه خبر:36461
1399/11/19 10:15:54

سپهرغرب، گروه خبر: معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: اجرای ملاحظات پدافند غیر عامل در ایلام یک ضرورت انکارنشدنی است.
صبح روز گذشته در نشست میان سردار محمدعلی مطیعی و سردار شاکرمی (فرمانده سپاه استان ایلام)، سردار مطیعی ضمن تقدیر از نقش سازنده سپاه در مباحث پدافند غیر عامل، اظهار کرد: از آنجا که ایلام یکی از استان‌های مهم مرزی کشور است و از طرفی زیرساخت‌های مهمی در حوزه انرژی دارد، اجرای ملاحظات پدافند غیر عامل در این منطقه از کشور یک ضرورت انکارنشدنی به‌شمار می‌رود.
وی خواستار اجرای رزمایش مشترک بین سازمان پدافند غیر عامل کشور و سپاه استان شد و گفت: در راستای بالا بردن سطح آمادگی پدافند غیر عامل در استان و در راستای صیانت و حفاظت از زیرساخت‌های مهم استان، نیازمند اجرای رزمایش‌ها و همایش‌های تخصصی در این حوزه هستیم که در این راستا کمک و همکاری مجموعه دستگاه‌ها به‌ویژه سپاه پاسداران استان حائز اهمیت است.
       تبیین جایگاه پدافند غیر عامل بین مسئولان
فرمانده سپاه استان ایلام نیز بر نقش و جایگاه پدافند غیر عامل در افزایش اقتدار ملی تأکید کرد و گفت: بایست به‌درستی نقش و جایگاه پدافند غیر عامل در بین مسئولان و نیز در بین مردم تبیین شود.
وی در ادامه با عنوان این مطلب که امروز موضوع پدافند غیر عامل در نگاه مسئولان مغفول مانده است، اظهار کرد: هر چقدر در پدافند غیر عامل قوی باشیم، به همان اندازه برای دشمن عامل بازدارندگی ایجاد خواهد شد.
فرمانده سپاه استان بر لزوم ایجاد ملاحظات پدافند غیر عامل در اجرای زیرساخت‌ها تأکید کرد و گفت: اگر پروژه‌ای با نگاه پدافند غیر عامل اجرا شود، ضمانت و امنیت آن طرح بالا می‌رود.
وی در ادامه افزود: لازم است به تناسب ضرورت پدافند غیر عامل در حوزه‌های مختلف فرایند آموزش نیز تقویت شود.
فرمانده سپاه حضرت امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام از اعلام آمادگی سپاه و بسیج در مشارکت و اجرای برنامه‌های پدافند غیر عامل خبر داد و گفت: سپاه و بسیج همیشه آماده است از اقتدار و امنیت استان و کشور به شایستگی دفاع کند و در هر برنامه‌ای در این زمینه پیشگام خواهد بود.
وی افزود: در جهت آمادگی بیشتر در حوزه پدافند غیر عامل لازم است مانورها و رزمایش‌های بیشتری اجرا شود.
سردار شاکرمی با عنوان این مطلب که سپاه و بسیج در حوزه‌های مختلف پدافند غیر عامل چون زیستی، مرزی و بیوتروریسم نقش‌آفرینی می‌کنند، گفت: از امور پدافند غیر عامل استان حمایت می‌کنیم.

شناسه خبر 36461