شناسه خبر:36870
1399/11/29 10:55:55

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر همسطح ملکشاهی ‌در مسیر ایلام- بدره- دره‌شهر با پیشرفت فیزیکی 75 درصدی درحال انجام است.

علی‌اصغر کاظمی روز سه‌شنبه اظهار کرد: طول این پروژه چهارونیم کیلومتر است که تاکنون پُل روگذر آن با دو دهانه 19 متری تکمیل شده و هم‌اکنون پیمانکار مشغول عملیات نهایی خاکبرداری و خاکریزی رمپ‌های طرفین این پُل است.

وی افزود: تاکنون بیش از 130 هزار متر مکعب عملیات خاک‌برداری و خاک‌ریزی برای اجرای این پروژه انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اعتبار هزینه‌شده برای اجرای این پروژه را 170 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: تقاطع غیر همسطح ملکشاهی در محور ایلام- بدره- دره‌شهر که مسیر ارتباطی بخش سیوان نیز محسوب می‌شود یکی از نقاط پُرحادثه استان است ‌که درصورت تأمین اعتبار تا خردادماه سال آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

کاظمی همچنین از احداث واریانت میشخاص در این‌ مسیر به طول سه کیلومتر خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه چندین پیچ پُرحادثه و خطرناک مسیر حذف و تردد ایمن در آن برقرار می‌شود.

وی اضافه کرد: سال جاری نیز تلاش برای به ثمر رساندن و بهره‌برداری از طرح‌های بزرگی آغاز شده که تلاش می‌شود با همت مضاعف و حمایت‌های مدیران استانی و کشوری نسبت به اتمام و آغاز به‌کار این طرح‌ها با جدیت بیشتری عمل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام ادامه داد: تکمیل مسیر چهارخطه ایلام- مهران، تقاطع غیر همسطح سه‌راهی آذر مهران، آغاز به‌کار پروژه پُل زال- مورموری- مرز چیلات، تکمیل تونل دوم راه کربلا، آغاز پروژه راه‌آهن ایلام و شروع به‌کار تونل دوم آزادی در مسیر ایلام- سرابله از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای این اداره کل طی سال جاری است.

 

شناسه خبر 36870