شناسه خبر:37029
1399/12/3 10:47:05

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: کتابخانه‌های عمومی آسیب‌دیده در زلزله آبان 96 سرپل‌ذهاب تاکنون به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

معصومه حسنی خونسار با اشاره به آسیب دیدن 6 کتابخانه عمومی در استان کرمانشاه در زلزله آبان ماه 96 اظهار کرد: کتابخانه عمومی رسالت در شهرستان سرپل‌ذهاب به مساحت 900 متر‌مربع و کتابخانه عمومی طالقانی در شهرستان ثلاث‌باباجانی به مساحت 400 متر‌مربع در اثر این زلزله کاملاً تخریب شده‌اند.

وی به تشریح مراحل بازسازی کتابخانه‌های عمومی صددرصد تخریب شده پرداخت و افزود: ساخت کتابخانه عمومی رسالت در شهرستان سرپل‌ذهاب در مرحله فندانسیون دارای 20 درصد پیشرفت فیزیکی بوده که برای ادامه روند ساخت و تکمیل آن سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: روند بازسازی کتابخانه عمومی طالقانی در شهرستان ثلاث باباجانی پیشرفت فیزیکی 30 درصدی داشته که به منظور تکمیل روند بازسازی یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

حسنی خونسار با تأکید بر اینکه چهار کتابخانه عمومی دیگر مناطق زلزله‌زده قابل استفاده نبوده و باید نسبت به مقاوم‌سازی آن‌ها اقدام شود، ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی علی‌بن ابی‌طالب در کوزران، دهخدا در قصرشیرین و علامه امینی در سرپل‌ذهاب هر یک دارای 15 درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه کتابخانه عمومی علامه امینی در شهرستان سرپل‌ذهاب نیازمند یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به‌منظور مقاوم‌سازی است، افزود: کتابخانه شهید عارف فتاحی در شهرستان ثلاث‌باباجانی متأثر از زلزله آبان 96 نیازمند مقاوم‌سازی بوده که هم‌اکنون این پروژه با 20 درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون فضای مناسبی در مناطق زلزله‌زده در اختیار کتابخانه‌های عمومی این استان نبوده اما با کمک خیرین و انجمن کتابخانه‌ها به‌منظور جلوگیری از توقف فعالیت‌های فرهنگی، ساختمان‌هایی به صورت موقت برای راه‌اندازی کتابخانه‌ها در این مناطق اجاره شده است.

شناسه خبر 37029