شناسه خبر:37153
1399/12/5 09:33:10

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان با اشاره به بودجه یک هزار و 600 میلیارد تومانی شهرداری برای سال آینده، گفت: رشد چشمگیر بودجه و درآمدهای شهرداری در چند سال اخیر یک اقدام جهادی در حوزه مدیریت شهری همدان است.

"عباس صوفی" شامگاه یکشنبه در شورای اداری شهرداری همدان اظهار کرد: بودجه سال 1400 شهرداری همدان یک هزار و 600 میلیارد تومان است درحالی که این رقم در سال 96 حدود 420 میلیارد تومان بود که در این زمینه شاهد اقدامی جهادی هستیم.

وی در ادامه افزود:شهرداری یک نهاد چند وجهی است و باید به تمام نقاط شهر توجه داشته باشد و در این بین فارغ از هر گونه موضوعات سیاسی، خدمات رسانی به مردم را اولویت اصلی خود می‌داند.

شهردار همدان با بیان اینکه به دلیل حجم بسیار بالای فعالیت‌های مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف، نقدینگی و تامین منابع مالی در اولویت شهرداری قرار دارد، گفت: بخش اعظم منابع شهرداری‌ها از منابع داخلی و شهروندان تامین می‌شود و منابع دولتی سهم بسیار ناچیزی در این زمینه دارد.

صوفی تصریح کرد: شهرداری همدان به عنوان بزرگترین دستگاه خدمات رسان با حدود چهار هزار نفر نیرو اداره شهر را به عهده دارد که در کنار اجرای پروژه‌های مختلف شهری، ماهیانه 30 میلیارد تومان حقوق و مزایا پرداخت می‌کند.

او با تاکید بر اینکه طی سه سال اخیر و در نظام برنامه‌ریزی و راهبردی، توسعه متوازن و توجه ویژه به مناطق کم برخوردار در اولویت مدیریت شهری همدان قرار دارد، خاطرنشان کرد: توزیع عادلانه امکانات و خدمات شهری از رویکردهای مهم شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان در سال‌های اخیر است.

صوفی یادآور شد: در این بین منطقه یک شهرداری در زمره مناطق برخوردار شهر همدان و سه منطقه دیگر نیز جزو مناطق کمتر برخوردار شهر به شمار می‌روند.

وی به اجرای پروژه‌های بزرگ و شاخص در مناطق مختلف شهر اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها نظیر پل سردار همدانی، پل غدیر، ساماندهی ورودی‌های شهر، بلوار سلامت، بلوار قدر و بوستان‌های فرا منطقه‌ای است که حکایت از توجه ویژه به تمام مناطق دارد.

شهردار همدان با بیان اینکه در قیاس با سایر کلانشهرهای کشور از منابع دولتی و ارزش افزوده کمتری بهره مند هستیم، گفت: با وجود تمامی تنگناهای مالی، امسال از محل اوراق مشارکت و در جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی 17 دستگاه اتوبوس جدید خریداری شد و 30 دستگاه اتوبوس نیز به صورت کامل بازسازی و دهه فجر امسال به ناوگان اضافه شد.

صوفی بر لزوم مشارکت شهروندان در شناسایی و احصا مشکلات شهری تاکید کرد و گفت: با راه اندازی همیاران محلات در تلاش هستیم از ظرفیت معتمدین، نخبگان و شهروندان خوش فکر مناطق در جهت شناسایی مشکلات و رفع نیازهای محلات بهره‌مند شویم که تحقق این موضوع منجر به افزایش رضایت عمومی وکیفیت خدمات رسانی به شهروندان خواهد شد.

تحقق 90 درصدی بودجه در نیمه نخست امسال

معاون مالی و اقتصادی شهردار همدان نیز در این جلسه گفت: عمده منابع مالی شهرداری از سوی شهروندان تامین می‌شود و تنها 10 درصد بودجه از محل کم‌های دولتی و ارزش افزوده تامین می‌شود که بسیار ناچیز است.

"رضا ابرار خرم" اضافه کرد: با وجود تمامی مشکلات مادی و اقتصادی سال‌های اخیر به ویژه امسال، خوشبختانه در بودجه شش ماه نخست امسال شاهد تحقق 90 درصدی بودجه هستیم و در قیاس با سایر شهرداری‌های کشور به مراتب وضعیت بهتری داریم.

وی از تنظیم دفترچه محاسباتی شفاف و دقیقی برای سال آینده خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد افزایش سرسام آور هزینه‌های مالی در اجرای پروژه‌ها و عدم تناسب قیمت‌ها با خدمات ارایه شده بودیم که این موضوع در سال آینده رفع می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری همدان نیز از برنامه راهبردی برای استفاده از ظرفیت نخبگان و متخصصان حوزه‌های مختلف شهری خبر داد و گفت: در این خصوص نیازهای مردم به صورت کاملا تخصصی شناسایی و احصاء می‌شود و در نتیجه می‌توان شاهد افزایش رضایتمندی در جامعه باشیم.

"مرتضی حضرت زاده" اولویت بودجه سال آینده مدیریت شهری را تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دانست و افزود: بودجه سال 1400 شهرداری چشم انداز 20 ساله شهر همدان است که تکمیل پروژه‌های با بیش از 70 درصد پیشرفت را در اولویت قرار داده است.

شناسه خبر 37153