شناسه خبر:37161
1399/12/5 09:51:54

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شوراهای حل اختلاف استان کردستان گفت: با تلاش شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج یک مورد پرونده قتل عمد پس از 42 سال منجر به رضایت شد.

بهادر اسدی اظهار کرد: در سال 1358 بر اثر نزاع در باغ خانوادگی یک فقره قتل عمد با سلاح گرم اتفاق می‌افتد که قاتل از صحنه جرم متواری و پس از 33 سال در سال 1393 دستگیر و تحویل مراجع قضائی می‌شود که پس از طی مراحل دادرسی منجر به صدور حکم نهایی و قصاص شد.

وی افزود: با ارجاع دادستان، پرونده به شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج جهت صلح و سازش ارجاع می‌شود که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌های اولیای دم، درنهایت پس از 42 سال با اصلاح ذات‌البین مختومه شد.

اسدی خاطرنشان کرد: با کمک خداوند متعال در سال‌ جاری این پرونده سیزدهمین پرونده قتلی بود که با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کردستان با بیان اینکه شورا‌های حل اختلاف یک فرصت کم‌نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل‌وفصل اختلافات مردم است، ابراز کرد: باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره‌وری به‌عمل آید.

وی با بیان اینکه ورود ریش‌سفیدان و معتمدان به پرونده‌های صلح و سازش علاوه‌بر کاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می‌شود، گفت: شوراهای حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.

شناسه خبر 37161