شناسه خبر:3728
1397/9/27 09:28:57
معاون پارلمانی رئیس جمهور در همدان:

دولت برای کاهش آثار تحریم‌ها به کمک مردم نیاز دارد

سپهرغرب، گروه خبر: معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: مهم‌ترین هدف کنونی دولت، کاهش آثار تحریم‌هاست که تحقق آن نیازمند همکاری و یاری‌رسانی مردم است.

حسینعلی امیری روز گذشته در آئین بزرگداشت شهید مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در سال‌های گذشته شاهد اجماع جهانی برای ایران‌هراسی و تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران بودیم که کشور ما را ذیل فصل هفت سازمان ملل قرار داد.

وی افزود: بر اساس قوانین سازمان ملل، کشوری که در ذیل فصل هفت قرار می‌گیرد، تهدیدی برای جامعه بین‌الملل تلقی می‌شود و کشورهای عضو سازمان ملل می‌توانند علیه این کشور جنگ نظامی راه بیندازند.

امیری با اشاره به اینکه با تدابیر رهبر معظم انقلاب، مقاومت مردم، تلاش‌های رئیس‌جمهور و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از ذیل فصل هفت سازمان ملل خارج شدیم تصریح کرد: این اولین باری بود که یک کشور بدون مداخله نظامی از قرار گرفتن در ذیل فصل هفت خارج شد.

وی ابراز کرد: اکنون مهمترین اولویت‌های دولت، ایجاد اشتغال، توجه به معیشت مردم و کاهش آثار تحریم‌ها و توسعه کشور است که البته این بار نه از سوی جامعه جهانی بلکه از طرف آمریکا اعمال می‌شود.

امیری تصریح کرد: اکنون آمریکا مورد تقبیح دیگر کشورهای جهان قرار می‌گیرد و دنیا به صلح‌خواهی و حقانیت ملت ایران پی برده است.

وی تاکید کرد: در مسیر توسعه کشور همگی باید به وحدت و همدلی فکر کنیم و گرایش‌های سیاسی، و جناحی و مباحث قومی و قبیله‌ای مطلقاً مطرح نباشد.

امیری گفت: امروز هر فرد و جریانی که موجب تفرقه‌ شود، در زمین دشمن بازی می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری تصریح کرد: اکنون غیر قابل اعتماد بودن آمریکا برای همه ثابت شده و برای عبور از تحریم‌ها و توسعه کشور باید بیش از پیش با وحدت و همدلی در کنار هم باشیم.

وی همچنین با اشاره به شخصیت کم‌نظیر و اثرگذار آیت الله شهید محمد مفتح گفت: این شهید بزرگوار تلفیقی از مجاهدت‌های علمی، تفکرات بزرگ انقلابی، فرهنگی و آینده‌نگری هوشمندانه بود که از وجود اساتید بزرگی همچون آیت الله بروجردی، امام خمینی(ه) و علامه طباطبایی بهره‌های زیادی برده بود.

امیری اظهار کرد: شهید مفتح یک الگوی اثر بخش در تعریف انسان الهی است که دشمنان ملت و نظام ایران نتوانستند ایشان را تحمل کنند.

وی با اشاره به توانمندی و وحدت تیم اجرایی و مدیریتی دولت و نمایندگان مجلس در استان همدان و شهرستان تویسرکان تاکید کرد: اکنون بستر برای توسعه زیرساختی استان همدان و شهرستان تویسرکان فراهم است و بدون تردید شاهد توسعه استان همدان و شهرستان تویسرکان خواهیم بود.

استاندار همدان نیز با اشاره به اینکه امام راحل(ره) رمز موفقیت را وحدت کلمه در عمل می‌دانند اظهار کرد: با یک نگاه عمیق وحدت رمز پیروزی انقلاب اسلامی است مردم ما توانستند با وحدت کلمه از مشکلات و مسائل مختلفی که بر سر راه انقلاب بود عبور کنند.

سعید شاهرخی با اشاره به جایگاه ویژه آیت‌الله مفتح در وحدت دانشگاه و حوزه گفت: شهید آیت‌الله مفتح از درک صحیح از وحدت آن هم در بین دو قشر پیش‌رو و تعیین‌کننده جامعه کاری اساسی انجام داد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه کار شهید مفتح تا به امروز به عنوان یک اصل، ایده و کار شایسته مورد تقدیر همه اندیشمندان و آحاد جامعه قرار گرفته است تاکید کرد: نقش آیت‌الله مفتح در وحدت جامعه اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال توسعه متوازن استان همدان هستیم افزود: هر کدام از شهرستان‌های استان ما خوشبختانه دارای ظرفیت‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه امروز با افتخار می‌گویم در بین مسوولان استان همدان هیچ اختلافی در رابطه با خدمتگذاری به مردم وجود ندارد گفت: کاری در استان همدان صورت نمی‌گیرد که موجب حاشیه شود؛ چراکه دنبال برداشتن مشکل از دوش مردم هستیم.

وی با اشاره به وجود همدلی بین مسوولان استان همدان بیان کرد: در سایه این همدلی است که طی 5 سال گذشته دولت تدبیر و امید اقدامات موثری در استان همدان انجام شده است.

شناسه خبر 3728