شناسه خبر:37482
1399/12/13 10:28:48

سپهرغرب، گروه خبر: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر هرسین با حضور وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانسی در قالب پویش هر هفته الف-ب-ایران وارد مدار بهره‌برداری شد.

20 پروژه صنعت آب و برق در 6 استان کشور با سرمایه‌گذاری 580 میلیارد تومان با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو و در قالب چهل و سومین هفته پویش هر هفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری رسید.

از جمله این پروژه‌ها، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر هرسین در استان کرمانشاه بود که با دستور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در این مراسم اشاره‌ای به پویش هر هفته الف-ب-ایران داشت و گفت: در شهریورماه امسال در قالب همین پویش به 59 روستای استان آبرسانی شد.

علیرضا کاکاوند، تصفیه‌خانه فاضلاب هرسین را یکی از پروژه‌های حیاتی استان دانست و اظهار کرد: این تصفیه‌خانه یکی از معدود پروژه‌های نیمه تمام استان بوده که ساخت آن تقریبا دو دهه به طول انجامید.

وی با اشاره به شروع عملیات ساخت این تصفیه‌خانه از سال 82، افزود: به دلایل معتددی از جمله کمبود اعتبارات، بیشتر اختلافات حقوقی به طول انجامید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب هرسین را 13 هزار و 500 مترمکعب اعلام کرد و افزود: این ظرفیت جوابگوی جمعیت 55 هزار نفری است که با وجود جمعیت 45 هزار نفری حال حاضر شهرستان هرسین، مازاد بر جمعیت را جوابگو است.

کاکاوند تصریح کرد: باتوجه به اینکه فرآیند تصفیه‌خانه لجن فعال با هوادهی گسترده است، کیفیت پساب خروجی این تصفیه‌خانه جزو یکی از با کیفیت‌ترین پساب‌ها است.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را 27 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این پروژه نزدیک به دو دهه به طول کشیده که اگر بخواهیم به قیمت روز حساب کنیم بیش از 100 میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه مجموع طول شبکه این پروژه را 120 کیلومتر اعلام کرد و افزود: تاکنون 80 کیلومتر از طول شبکه انجام شده و اجرای مابقی آن مطابق با برنامه‌ریزی صورت گرفته اجرا خواهد شد.

کاکاوند با بیان اینکه تصفیه‌خانه در هفت شهرستان استان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: پروژه‌های تصفیه‌خانه در هفت شهرستان از جمله سنقر، اورامانات، صحنه و... در حال اجراست چنانچه از نظر منابع اعتباری مشکلی پیش نیاید و تخصیص ابلاغ شود، سال آینده تصفیه‌خانه فاضلاب کرند‌غرب، سرمست و تازه‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد.

شناسه خبر 37482