شناسه خبر:37596
1399/12/16 09:57:34

سپهرغرب، گروه خبر: شنیدن صداهای عجیب در روستای عباس‌آباد شهرستان دره‌شهر که منشأ مشخصی نیز ندارند، رعب و وحشت را در دل مردم برانگیخته و آن‌ها را کلافه کرده است.

طی ماه‌های گذشته گزارشی با عنوان منشأ صداهای ترسناک و مرموز در دره‌شهر چیست؟ در خبرگزاری‌ها درج شد که براساس آن به گوش رسیدن صداهای ترسناک سبب ایجاد رعب و وحشت در بین ساکنان روستای عباس‌آباد شهرستان دره‌شهر شده‌ بود.

حدود دو ماه از بروز این حادثه می‌گذرد و تاکنون درخصوص منشأ این صداهای نامعلوم خبری مخابره نشده‌ و طی روزهای اخیر نیز بار دیگر شنیده شدن صداهای ترسناک در این منطقه سبب ایجاد رعب و وحشت در مردم شد، اما متأسفانه کماکان مسئولان واکنشی به این مشکلات نشان نداده‌اند.

      رانش زیرزمینی منشأ صداهای مهیب روستای عباس‌آباد

فرماندار شهرستان دره‌شهر گفت: احتمال می‌رود که صداهای روستای عباس‌آباد ناشی از رانش‌های زیرزمینی باشد.

کیانوش محمدنژاد افزود: با توجه به اینکه به‌طور قطع منشأ این صداها مشخص نشده،‌ تاکنون اقدامی جهت انتقال ساکنین این روستا به منطقه دیگر نیز انجام نشده است.

      ریزش حفره‌های زیرزمینی منشأ صداهای مهیب است

دهیار روستای عباس‌آباد نیز با بیان اینکه مسئولان ستاد بحران و شهرستان در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند، گفت: براساس گفته‌ اکیپ‌های تحقیقاتی که طی هفته‌های اخیر وارد روستای عباس‌آباد شده‌اند، ریزش حفره‌های زیرزمینی دلیل و منشأ صداهای مهیب در روستای عباس‌آباد است.

پناهی با بیان اینکه به‌تازگی این صداهای مهیب در روستاهای زرانگوش و قلعه‌تسمه نیز شنیده می‌شود، افزود: شهریورماه سال جاری برای نخستین‌بار شنیده شدن این صداهای مهیب در روستای عباس‌آباد را تجربه کردیم.

دهیار روستای عباس‌آباد با بیان اینکه از دی‎‌ماه نیز مجدد چندین‌بار این صداهای مهیب به گوش رسیده است، گفت: گاهی این صداها همراه با لرزش و گاهی بدون لرزش به گوش می‌رسد.

      تلاش برای شناسایی منشأ صداها

مدیر ستاد بحران استان ایلام نیز گفت: در دیدار هفته گذشته با رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و نماینده مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مشکل صداهای مهیب در روستای عباس‌آباد به مسئولان کشوری منعکس ‌شده است.

سعید کریمیان ادامه داد: نتیجه اولیه اکیپ‌های تحقیقاتی استان که در این روستا مستقر شده‌اند ریزش لایه‌های زیرین خاک را منشأ صداها در روستای عباس‌آباد عنوان کرده است.

مدیر ستاد بحران استان ایلام گفت: براساس تحقیقات اولیه به‌عمل‌‌آمده توسط مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران فروریزش نقاط آبی منشأ این صداها است؛ اما برای قطعیت این نتیجه دستگاه‌هایی توسط مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و پژوهشگاه لرزه‌نگاری کل کشور در این منطقه نصب می‌شود تا منشأ صداها را شناسایی کنند.

کریمیان اشاره کرد: پیگیری‌ها و اقدامات لازم جهت شناسایی منشأ این صدا در دستور کار قرار دارد.

طی سال‌های گذشته شاهد شنیده شدن چنین صداهایی در شهرستان سرابله بودیم که وحشت ساکنین شهر را در پی داشت، هرچند در این راستا تیم‌های تحقیقاتی به این شهر اعزام شد، اما پس از گذشت چندسال کماکان دلیل صدا مشخص نشده، امید است مسئولان با توجه به حساسیت موضوع، این مشکل را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

شناسه خبر 37596