شناسه خبر:37654
1399/12/17 10:03:51

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان گفت: افتتاحیه نخستین سمپوزیوم مشاهیر و مفاخر پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین برگزار و با اعلام نتایج داوری پذیرفته‌شدگان ساخت سردیس مشاهیر و مفاخر، به کار خود پایان داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، حسین خانجانی ابراز کرد: افتتاحیه نخستین سمپوزیوم مشاهیر و مفاخر پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین برگزار شد و با اعلام نتایج داوری پذیرفته‌شدگان ساخت سردیس مشاهیر و مفاخر، به کار خود پایان داد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان عنوان کرد: در راستای شناساندن مشاهیر و مفاخر شهر کهن همدان این سازمان مقدمات ساخت تندیس مشاهیر را در قالب فرآیند یک سمپوزیوم برنامه‌ریزی کرد در گام نخست شناسایی و انجام تحقیق جامع درخصوص مشاهیر و مفاخر علمی فرهنگی و ادبی از قبل اسلام تا پایان قرن 13 هجری شمسی را به انجام رساند.

وی افزود: در مرحله بعد نسبت به تصویرسازی این مشاهیر با نظر و داوری اساتید هنری و تاریخی به انجام رسید.

خانجانی اظهار کرد: در ادامه اقدام به شناسایی هنرمندان مجسمه‌ساز با فراخوان سراسری کرد و پس از گرفتن رزومه در مرحله داوری 30 هنرمند جهت ساخت ماکت انتخاب شدند؛ در مرحله داوری ماکت‌ها 23 نفر از هنرمندان جهت ساخت تندیس انتخاب شدند که در افتتاحیه اعلام شد و در ادامه پس از ساخت تندیس‌ها توسط هنرمندان و داوری مجدد آن‌ها، مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

شناسه خبر 37654