شناسه خبر:37656
1399/12/17 10:08:19

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار دهلران از بیابان‌زدایی پنج هزار هکتار از اراضی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

مجید عسگری روز شنبه در دیدار مدیر و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران به‌مناسبت هفته منابع طبیعی گفت: اقدامات منابع طبیعی در بیابان‌زدایی، جنگل‌کاری و کاشت نهال طی سال جاری قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه سرانه جنگل و مرتع در حوزه دهلران به‌ازای هر نفر یک هکتار است، افزود: امسال 170 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی در حوزه‌های مختلف منابع طبیعی شهرستان برای بیابان‌زدایی، جنگل‌کاری و آبخیزداری هزینه شده است.

فرماندار دهلران با اشاره به اقلیم خاص و شرایط آب‌وهوایی این شهرستان تأکید کرد: حفظ و نگهداری جنگل‌ها و بیابان‌زدایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و خوشبختانه در دولت تدبیر و امید توجه به محیط‌زیست، توسعه جنگل‌ها و مبارزه با بیابان‌زایی گسترش یافته است.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران نیز در این دیدار یادآور شد: به‌مناسبت هفته منابع طبیعی یک‌هزار و 500 اصله نهال در بین پاسگاه‌های مرزی شهرستان دهلران توزیع می‌شود.

نصراله پارسه اضافه کرد: سالیانه در شهرستان دهلران حدود 250 هزار اصله نهال تولید می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته ظرفیت تولید نهال در سال جاری به یک میلیون و 200 هزار اصله رسیده و این کار برای توسعه کشت درخت اکالیپتوس و تأمین نهال مورد نیاز ادامه می‌یابد.

وی گستره جنگل‌های طبیعی دهلران را 90 هزار هکتار عنوان و اظهار کرد: 80 هزار هکتار از اراضی شهرستان نیز در معرض فرسایش بادی بوده که اقدامات لازم برای جلوگیری از این رخداد نیز در دستور کار است.

259 هزار هکتار اراضی بیابانی در شهرستان گرمسیری دهلران وجود دارد.

15 تا 21 اسفندماه به‌نام هفته منابع طبیعی و درخت‌کاری نام‌گذاری شده است.

شناسه خبر 37656